November 29, 2001
Tja, jag bor nere i Lund och sitter förgäves och försöker skaffa något bätrte än mitt pissiga 0.5 mbit adsl från telia.
Det närmsta jag kommit en annan lösning är 2.5 mbit bostream.
Men helt ärligt så känns det för jäkla illa att betala 450 spänn för det när man kan få grymt mycket snabbare lina för samma pris.
Bostreams sökfunktion för telefonnummer (dvs. kolla om man kan få deras abonnemang) funkar inte nu och har inte gjort det på en vecka typ. Man får ett felmeddelande om överbelastning men det är ju bullshit för det är likadant 4 på natten och 18 på kvällen.
BBB har inget här än men det står att det kommer. När vet man ju inte, kanske om fem år?
telia har 8 mbit men det verkar bara finnas i malmöområdet och deras sida har inget verktyg för att avgöra mer exakt.
Gaah vafan gör man, jag skulle minst vilja ha 5 mbit ner och 768 kbit upp
men gärna typ 5/5.
Någon som vet någon hemlig leverantör som bara ligger och väntar på min beställning? 😉
November 29, 2001
turbogossen wrote: Har du ringt till Telia och frågat? Eftersom du har Telia 0.5 mbit så OM det går att få 8/1 mbit hos dem i den telestation där du är kopplad, så får du det på bara en stund.
Näö det är ju helg så jag har inte kunnat ringa än. 🙂
Tror dock inte det finns att tillgå i Lund.
Men det vore ju nice, synd bara att de snålar med bandbredden uppåt.
800 kbit/s och jag kan nästan svära på att det säkert egentligen bara är 768 kbit/s i verkligeheten
March 10, 2002
UndaC wrote: Tja, jag bor nere i Lund och sitter förgäves och försöker skaffa något bätrte än mitt pissiga 0.5 mbit adsl från telia.
Det närmsta jag kommit en annan lösning är 2.5 mbit bostream.
Men helt ärligt så känns det för jäkla illa att betala 450 spänn för det när man kan få grymt mycket snabbare lina för samma pris.Bostreams sökfunktion för telefonnummer (dvs. kolla om man kan få deras abonnemang) funkar inte nu och har inte gjort det på en vecka typ. Man får ett felmeddelande om överbelastning men det är ju bullshit för det är likadant 4 på natten och 18 på kvällen.
BBB har inget här än men det står att det kommer. När vet man ju inte, kanske om fem år?
telia har 8 mbit men det verkar bara finnas i malmöområdet och deras sida har inget verktyg för att avgöra mer exakt.
Gaah vafan gör man, jag skulle minst vilja ha 5 mbit ner och 768 kbit upp
men gärna typ 5/5.Någon som vet någon hemlig leverantör som bara ligger och väntar på min beställning? 😉
Var glad, jag sitter på modem och kan inte få något annat. Men kan du inte få BBB i Lund? Man kan till med få det i Eslöv.
September 11, 2002
kan du inte få det?
själv sitter jag på deras radiolantjänst ute i stångby och det är inget att rekommendera men inne i stan ska det vara sjysst....
November 29, 2001
fet_loa wrote: http://www.lundsstadsnat.se
kan du inte få det?
själv sitter jag på deras radiolantjänst ute i stångby och det är inget att rekommendera men inne i stan ska det vara sjysst....
går bara om man har jack i väggen vilket jag inte har
iofs det står att de har någon form av DSL-tjänst
men ingen har svarat på hela dagen när jag ringt
1 Guest(s)