November 5, 2002
Jag bor i en fastighet som är ansluten till Gxothnet i Göteborg och får bredbandet levererat av Bredband2.
Jag har anslutit 2 datorer med en switch och får oftast 2 olika IP. Ibland får jag inget alls och ibland får den ena datorn ett IP och den andra långt senare.
Ska man kunna få 2 st IP av dem eller har jag bara haft tur när jag har fått det?
March 10, 2003
Beror på om företaget ger dig flera IP som standard eller inte. BBB ger t.ex. 5st Dynamiska IP / abbonemang om jag inte minns fel.
Du får väl fråga dom eller läsa på deras sida (om dom har någon).
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 5, 2002
Bredband2 har ingen info om detta på sin hemsida, det är därför jag frågar här
Ctrl wrote: Beror på om företaget ger dig flera IP som standard eller inte. BBB ger t.ex. 5st Dynamiska IP / abbonemang om jag inte minns fel.
Du får väl fråga dom eller läsa på deras sida (om dom har någon).
January 6, 2004
Ta och Kontakta din ISP (Internet Service Provider)/(Internet Leverantör) och fråga hur det ligger till.
Statisk IP: Fast Ip adress , man brukar oftast manuellt skriva in sin IP-Adress i Nätverksinstälningar.
Dynamisk IP: EJ fast IP adress, man behöver oftast inte ställa in någon IP Adress i inställningar för så fort du connectar mot internet så får du en IP adress automatiskt från din Leverantörs Server.
Dem flesta ADSL leverantörerna tex BBB (Bredbandbolaget) levererar 5st ip adresser gratis när man ansluter till dem vilket innebär att jag kan ha 5 datorer uppkopplade i samma hushåll, Och det är dynamiskt.
Övrigt: Om du har FastIP av din leverantör och du erbjuds 5 IP-adresser , då betyder det fortfarande att du kan ha 5 datorer uppkoplade men att du själv får ställa in dem i inställningar.
November 5, 2002
Lakszen wrote:
Statisk IP: Fast Ip adress , man brukar oftast manuellt skriva in sin IP-Adress i Nätverksinstälningar.
Dynamisk IP: EJ fast IP adress, man behöver oftast inte ställa in någon IP Adress i inställningar för så fort du connectar mot internet så får du en IP adress automatiskt från din Leverantörs Server.
Tack för infon men den kan jag redan
Det som gäller är dynamisk IP. Jag har flyttat in i en lägenhet med flera fina nätverksuttag, det vore lite surt ifall man inte kan utnyttja det fullt ut.
Xuestor wrote: [quote=Cokeisit]Bredband2 har ingen info om detta på sin hemsida, det är därför jag frågar här
Det bästa är ju då att ringa deras support, så får du svart på vitt
Jo, jag vet, fick dock sitta i 30 min telefonkö tidigare i veckan när jag var utan uppkoppling. Det stora problemet är att deras kundsupport är riktigt usel. Telefontid mellan kl 8-17 på vardagar. Uselt. 👿
1 Guest(s)