June 18, 2003
Har nu 24 MB lina men uppgradera till 100 MB och har fått räkning för januari - slutet av feb, alltså ska det gå att koppla in redan nu. Har telefon från BBB med. Hur gör jag när jag ska koppla allt? Nu går ju allt från telefonjacket, vilken sladd ska in i bredbandsuttaget och vart ska den gå?
Tack på förhand!
June 18, 2003
Gueno wrote: Fundering.
Kan man få 100Mbit i telefonjacket?
Sa jag det? Vilken sladd ska gå från bredbandsuttaget? Nu går ju allt från telejacket när jag surfar på 24 mb linan, men med 100 så blir det mer komplicerat att koppla det hela. Har även kollat i bredbandsboken BBB skickade med men alla exempel är med telejack, sladden ska ju gå från uttagen de installerade i lägenheten för någon månad sen. 🙄
June 18, 2003
BelZeBuB wrote: Den sladden som innan gick från modemet till datorn/routern ska nu in i uttaget som sitter på väggen. Svårare än så är det inte.
*edit* Lite sen men svaret är detsamma.
Ok så modemet behövs inte då 100 mb ska kopplas in...? Tidigare beövde ju bara de andra datorerna plugga in en sladd i modemet så fungerade det. Nu måste man köra med router, switch eller hubb?! :cy:
Hur kopplar man då telefonen, den gick ju tidigare till modemet. 🙄
March 29, 2003
Nu när du fått bredband via bredbandsuttag så behövs inte modemet. (Men router/hubb lär behövas om du ska koppla in fler än 1 dator)
Denna länk förklarar hur du ska koppla in telefondosan i bredbandsuttaget.
http://www.bredbandsbolaget.se.....Attachment
1 Guest(s)