September 25, 2005
October 2, 2003
Har haft BBB adsl i snart 2år. Deras support är fan skrämmande dålig. Fixade deras ip-telefoni som inte funkade, var utan telefon i 3 månader innan telia kopplade in igen för 900kr.
Väntar ett 2:a mail från dem nu där jag skällde ut idioterna som påstår att jag har fått min 24Mbit som ligger på 7-12Mbit enligt Tptest. Hade 10Mbit innan uppgraderingen.
:gunsfire: BBB
October 22, 2002
asene wrote: jag fattar inte att bbb som är så stora är så DÅLIGA!!!!????
Det där är väl inte totalt sant. Olika folk har olika erfarnheter med BBB. Det som är synd att det går oftast väldigt bra för vissa och inte vidare så bra för andra. Kan dock medge att deras support inte är toppen. Ett tips till alla där ute, har du inte tillgång till fiber via BBB så skaffa vanlig adsl/cabel via telia/comhem etc etc etc. Ser ingen mening med att skaffa BBB ifall du inte har tillgång till äkta fiber (folk med fiber är oftast de som är mest nöjda).
September 3, 2001
hade också bbb för ett tag sedan men dom höll inte hastigheterna för ett öre. Det tog för det första 2 månader för dom att installera bredbandet efter att man hade betällt det.
Dom hade dålig support och skyllde i princip alltid på att det var mina inställningar som det var fel på.
Sen en dag så skulle vi flytta till en annan lägenhet här i gården. Vi ringde ungefär 1 eller 2 veckor innan för att meddela dem så dom skulle byta adressen på signalen i tid. Dom sa att det skulle ta 2 till 3 månader att flytta adress på signalen och att vi skulle få betala för dom månaderna.
Varför ska man behöva betala för flera månader utan anslutning?
Sa upp mig direkt och bytte till Chello, som aktiverade signalen ögonblickligen och fick 8mbit. Nu har dom höjt det till 24/8 mbit och det funkar som en dröm. Aldrig några avbrott, trevlig support och alla förändringar sker på en gång.
Usch.. känns nästa som att man borde få betalt för att göra sån här reklam 😛
Länge leve chello.
March 10, 2003
Om du syftar på UDP kan jag tala om att den siffran inte går att gå efter.
UDP skickar inga felkorrigeringar, så man kan inte se kvaliteten på linan (dvs om signalen kom fram eller inte).
Jag hade ca: 23mbit UDP och 7Mbit TCP/IP när jag hade BBB 24/1.
Ruggiga problem med stabilitet. Gick så långt att jag faktiskt lyckades få
BBB att skicka en tekniker hem till mig.
Efter han suttit och testat min lina ihop med en i telefonstationen. Kom dom fram till att
9/0.75 var det hösta värdet växeln kunde stå på utan att koppla ifrån eller strula.
2min efter att teknikern gick, sade jag upp mitt BBB och skaffade mig 25/5 fiber hos en lokal levarantör.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)