April 4, 2002
Dit jag ska flytta finns Bredbandsbolaget. Man kan välja på 2Mbit eller 100Mbit. Jag har dock blivit rätt skeptisk till dom när man har läst recentionerna på pricerunner.se.
Så nu undrar jag vad Ni som har eller har haft dom tycker, hur är utlovad hastigheten, support, uppsägning mm?????
Dumt är det också att dom inte har ett mellan alternativ till 2 och 100, typ 10Mb eller något liknande. Inget av 2 och 100 känns som det jag vill ha igentligen med tanke på pris och prestanda.
September 28, 2002
April 4, 2002
Tack för svaren.
En liten följdfråga.
Är det värt att ta 100Mbit? Det känns som att man inte har någon nytta av det då det finns så mycket flaskhalsar på vägen och då spelar det ju ingen roll vad man har för hastighet i väggen.
Självklart beror det på vad man vill använda sin uppkoppling till. Men tex ni som har 100Mbit vad brukar ni få för nedladdningshastigheter i genomsnitt (svårt att säga men ändå)???
Guufi wrote: 2. Sluta läsa "recensioner" på pricerunner,det är bara de som har problem som skriver där...
Det var därför jag frågade här 😉 Jag hade nämligen fått uppfattningen att att BBBs LAN var bra men blev osäker när jag såg all kritik på bla pricerunner.
August 25, 2004
Enligt mig så suger BBB's ASDL tjänst totalt.. Beställde adsl i Maj.. Fick i slutet på Augusti.. O när jag väl fick det.. Så kunde jag vara uppkopplad i 30min.. Sen fick ja starta om modemet.. Har nu flyttat till Örebro och fick nytt modem efter 1 månad.. (faktiskt).. Kopplade i det.. o de funkade inte.. ringde support säkert 25ggr på 3veckor... Har ALDRIG haft nån hastighet över 5/0.2 fast ja beställt 8/1.. testade o ställe om modemet till Bridge-läge och skrev i uppgifterna som behövdes i routern ist.. Funkade felfritt... i 50Min.. sen dök det.. Nere 10min.. uppe igen i ung 50min.. sen dök igen.. o fortsätter så..
Har mailat bbb o sagt att jag ska ha abb. uppsagt utan uppsägningstid.. Lovar dom så ska dom hålla..
Har letat lägenhet i drygt 2 månader nu.. Och får föhoppningsvis en med Fiber.. Aldrig haft problem med BBB's Fiber..
Så.. slutligen...
skala mellan 1 - 10
ADSL = -5
Fiber= +10
September 1, 2002
Samma som för mig då. Enligt BBB så bor jag så långt bort från telestationen att min signal är så svag och därav får avbrott.
Det tog dock BBB dryga 2 månader innan de svarade på mitt mail om detta. Försökte ringa men jag kom då aldrig fram.
Men när det väl fungerar så går det rätt OK. Har 8/1 och uppmätte 4.66 Mbit / 769 Kbit.
Nevil wrote: Enligt mig så suger BBB's ASDL tjänst totalt.. Beställde adsl i Maj.. Fick i slutet på Augusti.. O när jag väl fick det.. Så kunde jag vara uppkopplad i 30min.. Sen fick ja starta om modemet.. Har nu flyttat till Örebro och fick nytt modem efter 1 månad.. (faktiskt).. Kopplade i det.. o de funkade inte.. ringde support säkert 25ggr på 3veckor... Har ALDRIG haft nån hastighet över 5/0.2 fast ja beställt 8/1.. testade o ställe om modemet till Bridge-läge och skrev i uppgifterna som behövdes i routern ist.. Funkade felfritt... i 50Min.. sen dök det.. Nere 10min.. uppe igen i ung 50min.. sen dök igen.. o fortsätter så..
Har mailat bbb o sagt att jag ska ha abb. uppsagt utan uppsägningstid.. Lovar dom så ska dom hålla..
Har letat lägenhet i drygt 2 månader nu.. Och får föhoppningsvis en med Fiber.. Aldrig haft problem med BBB's Fiber..
Så.. slutligen...
skala mellan 1 - 10
ADSL = -5
Fiber= +10
August 25, 2004
Ok.. Ja bor MAX 200m från stationen.. Lite underligt de där.. Hos Telia för över ett år sen bodde jag 2.5Km från stationen.. O där va linan hur stabil som helst.. Mätte hastigheten till 7.9Mbit/0.72Mbit... Så ska jag ha ADSL igen kommer jag nog välja telia nästa gång.. Aldrig haft problem med dom..
January 5, 2004
Titan@Forum wrote: Men tex ni som har 100Mbit vad brukar ni få för nedladdningshastigheter i genomsnitt (svårt att säga men ändå)???
C:a 9,5MiB/s hem och 1,1MiB/s upp. Personbästa just nu 11,23MiB/s hem och c:a 1,5MiB/s upp. Aldrig mindre än 8MiB/s hem vid belastning samt 1MiB/s upp som minst.
1 Guest(s)