July 28, 2004
Ska skaffa BBB's 8/1 uppkoppling och måste skaffa router. Men vilken ska man köpa? Vilken fungerar. Tänkte först köpa dlink 604 då den hade allt som man kan behöva inkl dyndns, men den funkar ju inte med BBB enligt vissa som provat.
Kan någon dela med sig av erfarenhet och ge lite tips om vilken som kan vara lämplig att köpa?!..helst inte för dyr:)
February 10, 2003
picks2 wrote: Har en 3com och är mycket nöjd. Har telia 8000 vet ej om det är routern som begränsar hastigheten till 5.5-6Mbit.
kollat så att inte ditt adsl-modem är för dåligt för att klara av 8Mbit/s
har för mig att det finns modem som inte klarar mer än 6Mbit/s(?) eller är jag ute å cyklar på djupt vatten?
July 28, 2004
Kanske var jag lite otydlig. Om jag bara ville ha en switch eller brandvägg så är det ju inget problem med vad man använder. Det var själva inbyggda xdsl modem som brukar vara problemet!!! Och frågan är vilken router med inbyggt modem som funkar med BBB's 8/1 version. 604 funkar, som jag skrev innan, INTE och därför undrar jag vilken eller vilka modeller som har modem i routern som funkar med BBB. Någon som har någon erfarenhet?
Håller dock med att smoothwall/moonwall är bra. Har det idag via fiber i BBB's nät. Ska dock flytta dit där det inte finns fiber:( måste därför skaffa adsl och har ingen erfarenhet alls av det.....läser dock på om det så mycket jag kan.. :bok:
1 Guest(s)