April 15, 2002
Hej!
Fick ett erbjudande från Bredbandsbolaget idag om att jag kunde få 10 MBits uppkoppling redan!
Har ju varit begränsad med valet till max 2 MBit, men kör ju 0.5 MBit via telia.
Betalar ju 275 kr varje månad till Telia och detta erbjudandet från Bredbandsbolaget för 10 MBit är 399 kr. Är det ett bra val att ansluta sig till dem?
Ser ju väldigt lockande ut!
Kom med kommentarer, tack!
Måste bestämma mig innan 15 april!
/Roger
August 7, 2003
Förebered dig på att VÄÄÄÄÄÄÄNTA bara. De har för många kunder, eller för lite folk, eller inte utbyggt där de påstår de har det. Har en del kompisar som beställt, väntat i 3-4 månader och inte fått något annat än ursäkter och sen avbeställt.
Bättre köra vidare och ta det när det verkligen FINNS. Det kommer säkert ännu bättre erbjudanden, ingen risk du "blir utan" *tro*
April 15, 2002
Man kunde gå in på deras hemsida och jag knappade in mitt telefonnummer och då kom det upp att det var precis 1457 meter till telestationen! 🙂
Detta innebär att det blir 10 MBit in och 1 MBit ut.
Låter på er som att det inte är ngt bra val att välja dem? Har ju haft Telia från slutet av 2000.
/Roger
July 27, 2002
Roquake wrote: Man kunde gå in på deras hemsida och jag knappade in mitt telefonnummer och då kom det upp att det var precis 1457 meter till telestationen! 🙂
Detta innebär att det blir 10 MBit in och 1 MBit ut.
Låter på er som att det inte är ngt bra val att välja dem? Har ju haft Telia från slutet av 2000.
/Roger
Jag hittar inte vart man kollar det där? länk? 🙂
April 15, 2002
Tror det bara fungerar att skriva in telefonnummer om man tidigare har anmält intresse!
Jag gick också in till deras hemsida på vanligt sätt än via erbjudandet som jag fick via mailen och såg att man bara kunde skriva in postnummer.
Men erbjudandet gjorde så att man kunde skriva in telefonnummer om man tidigare har anmält intresse.
Du kanske får svar ganska snabbt om du finns i "deras" område om du intresseanmäler dig nu!
/Roger
December 15, 2002
Nej full duplex innebär inte lika hög hastighet upp som ner. De är att man kan skicka både upp och ner vid samma tidpunkt till maximal nivå.
ADSL har en begränsning rent tekniskt som gör att upload inte kan vara lika hög som download. De är inget fel på några servrar eller annat. De är dock full duplex!
A= Asymmetrisk, betyder att det är högre hastighet för nedladdning än för uppladdning.
April 4, 2004
Callister wrote: Du är en bortskämd bredbands användare.
1000 kb/s får du nöja dig med BBB 10 mbit, det är inte troligt att man tankar max hela tiden 😀
Jag är ingen jäkla "bredbands användare" som skär sig i armarna som ett förbannat lol-barn, jag är en "bredbandsanvändare" och inget annat! :arg:
December 15, 2002
Quzzo wrote: Jo alltså ibland när jag vill ladda hem en film så kommer jag inte upp över 1000kb/s, det är ju lite frustrerande. Känns som det är min lina som är flaskhalsen.
"Ibland" är väl varje kväll ungefär.
Lycka till med att hitta en ISP som ger dig max i alla lägen. En rad faktorer spelar ju in på vilken hastighet du hamnar på. Skulle vara jäkligt nöjd om jag hade möjlighet till en likvärdig uppkoppling som du har.
Du kan ju alltid ringa Bostream och be att de kollar avstånd till din station. Ska vara väldigt kort om du ens ska ha en chans på hastigheter upp till 26Mbit.
1 Guest(s)