December 22, 2002
telia ska du inte ha allafall
du kommer så fort du skaffat det att få veta att telia har byt namn till felia
- MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150
- Intel Core i7 4790K 4,0GHz
- Inno3D iChill GeForce GTX 980 4GB
- Kingston SSDNow V300 120GB (2 st)
- Corsair Hydro H110 (Water cooling)
- HyperX Beast 16GB 2400MHz
- Chieftec Nitro 88 850 W modular
- Corsair Carbide Air 540 Cube Case + 7 fans inside the case.
- Seagate 2 TB
- Seagate 1 TB
- 300GB Western Digital VelociRaptor ICE
- Fancontroller
- Harman & Kardon Soundsticks II
- Steelseries Apex RAW
- Samsung 27 inch 3d monitor 120 hz
- BenQ 32" LED BL3200PT Quad-HD
August 22, 2005
selle wrote: nej.. jag tänkte mig 0.5mbit.. är inte så intresserad av att ladda hem.. Mest av att lira spel som tex cs 😛
Då ska du inte ha Telia. Pingen är "bra" (mellan 30-60) på dagen.
Men efter kl 16 typ så ökar pingen och den ligger sedan efter ett par timmar mellan 120-160. Iallafall är det så för mig, men vad jag har hört så har nästan alla det problemet
August 20, 2001
Blaze86 wrote: [quote=selle]nej.. jag tänkte mig 0.5mbit.. är inte så intresserad av att ladda hem.. Mest av att lira spel som tex cs 😛
Då ska du inte ha Telia. Pingen är "bra" (mellan 30-60) på dagen.
Men efter kl 16 typ så ökar pingen och den ligger sedan efter ett par timmar mellan 120-160. Iallafall är det så för mig, men vad jag har hört så har nästan alla det problemet
Ofta att pingen ökar !! det är nog servern som är överbelastad har alldrig hänt mig har alltid ping på 15-40 på bra servrar
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
January 28, 2003
Har inte använt bostream, men telia. Och jag hade alldrig några problem med det, när jag spelade. Tror faktiskt att det är dom som har bäst routing och mest pengar att köpa bandbredd mot andra nät. Sitter på Bredbansbolaget nu, omöjligt att spela utanför sverige i princip, har en upload på ca 2 Kbyte/s och massiv packet loss.
Hade det inte varit för att man har server, så hade jag bytt till telia igen.
November 8, 2002
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=42394
:arg: :arg:
January 28, 2003
Jo exakt, med BBB. Dock inte inom Sverige eller till Danmark och Norge. Men till tilexempel tyskland är det så, downloaden är det dock inget fel på, inte tcp pingen heller, men när man ska spela, då blir det bara soppa.
Det jag är mest förbannad på är att det tagit närmare tre månader innan BBB erkände att dom har strul med sina leverantörer, och att dom försöker förbättra det. Som sagt deras kundtjänst är den sämsta jag någonsin varit med om, till och med sämmre än telia. Det ända dom svarar på i forumet är när dom har möjlighet att sälja något, när det är klagomål hör man inte ett pip.
Kan också nämna att det tog fyra månader för en kompis innan dom rättade till en nod i deras egna nät... han hade haft 200+ ms i ping genom den noden, och ringt och klagat på det varge dag. Bara en liten hint på hur snabba dom är på att rätta till saker och ting.
February 1, 2002
degoba wrote: Jo exakt, med BBB. Dock inte inom Sverige eller till Danmark och Norge. Men till tilexempel tyskland är det så, downloaden är det dock inget fel på, inte tcp pingen heller, men när man ska spela, då blir det bara soppa.
Det jag är mest förbannad på är att det tagit närmare tre månader innan BBB erkände att dom har strul med sina leverantörer, och att dom försöker förbättra det. Som sagt deras kundtjänst är den sämsta jag någonsin varit med om, till och med sämmre än telia. Det ända dom svarar på i forumet är när dom har möjlighet att sälja något, när det är klagomål hör man inte ett pip.
Kan också nämna att det tog fyra månader för en kompis innan dom rättade till en nod i deras egna nät... han hade haft 200+ ms i ping genom den noden, och ringt och klagat på det varge dag. Bara en liten hint på hur snabba dom är på att rätta till saker och ting.
Där ser man :arg: Tur att det är 10mbit iaf
August 2, 2001
bostreams 0,5mbit adsl har INTE fast ip. det har bara de snabbare tjänsterna. hurvida hastigheten upstream är över de 0,5mbit de lovar lämnar jag osagt. värt att veta är att Telia bider upp dig i 12mån varefter du har 3mån uppsägningstid. bostream har 4 mån uppsägningstid men ingen bindningstid.
Edit: pingen ligger runt ca 30 på svenska servrar. får man över 60 så är det nått skumt/fel på trå'n.
April 20, 2002
Lamm wrote: värt att veta är att Telia bider upp dig i 12mån varefter du har 3mån uppsägningstid. bostream har 4 mån uppsägningstid men ingen bindningstid.
När jag ringde och beställde Telia ADSL så behövde jag inte alls binda upp mig på nån tid.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
2 Guest(s)