October 7, 2003
Hej.
Jag fick igår ett brev av telia med rubriken: "Umgängesregler på Internet" där det stod att de hadce fått en anmälan från en organisation som bevakar intressen gällande upphovsrättslagen på internet. (Antagligen APB).
Sedan stod det :
"De har observerat att den 2004-07-06 kl. 11:29 på Ip-Adress XX.XXX.XX.XX tillhandahålls (Tankat?) upphovsrättsligt skyddat material nämligen: FIL.AVI"
"Vi hoppas att aldrig se ditt konto i våra utredningar igen"
Är detta nått man ska ta på allvar? Vilka åtgärdet bör jag vidta?
Nån mer som har fått detta? och vad händer om dem skulle komma på mig igen?
Och jag trodde det bara var olagligt att dela ut och inte att ta hem, men ordvalet "Tillhandahålligt" uppfattar jag som tankat.
Vilka program är det som är riskabla att använda?
All information om detta blir jag glad för..
March 31, 2003
Använd peergurdian !!! den blockar dom... Och sen ska du inte gå in i http://www.acp.nu för varje gång jag går in där så blockers sidan av peergurdian... verkar som om att acp.nu och ATB samarbetar..
June 29, 2002
stupid kids gets stupid letters..
nej då.
Sluta använda det där skitet du använder så kommer du _garanterat_ sluta få dom där breven.
Om du nu använder DC så har du ju en share eller hur? Då delar du ju ut.
Att APB inte har annat att göra är en annan fråga.
detta kommer dagligen i peerguardian.
"Connection Rejected: 195.42.192.143 - Antipiracybyra Sweden split 2 PGIPDB (07-15-2004 @ 17:25:01)" sabbla hobbyförening
January 20, 2003
kutlo wrote: Använd peergurdian !!! den blockar dom... Och sen ska du inte gå in i http://www.acp.nu för varje gång jag går in där så blockers sidan av peergurdian... verkar som om att acp.nu och ATB samarbetar..
Bara för att peerguardian reagerar betyder det inte att APB har något med saken att göra...
March 31, 2003
Guufi wrote: [quote=kutlo]Använd peergurdian !!! den blockar dom... Och sen ska du inte gå in i http://www.acp.nu för varje gång jag går in där så blockers sidan av peergurdian... verkar som om att acp.nu och ATB samarbetar..
Bara för att peerguardian reagerar betyder det inte att APB har något med saken att göra...
Det gör den bara på den sidan och NH.. för att NH har acp.nu reklam
April 23, 2003
Exakt, lägg av med den p2pn du håller på med så kommer du inte få något mer brev av telia angående det.
Och peerguardian. 🙄 MENINGSLÖST! Har dom tex fått hem ens lista på någon dchubb, då har dom redan connectat till en, dom har ens ip-adress, dom vet att man delar ut X som inte gillas.
October 7, 2003
jompz wrote: stupid kids gets stupid letters..
nej då.
Sluta använda det där skitet du använder så kommer du _garanterat_ sluta få dom där breven.
Det där skiten ? Vad syftar du på? Vill absolut inte ha nått mer av de där breven, eftersom det inte är jag personligen som står för uppkopplingen.
Och till er som frågat så hette inte filen FIL.AVI ..
June 29, 2002
Skiten menar jag med att DC är Och det är precis det jag tycker om den. nog om det.
Vet att dom som har fått dom där breven har suttit på DC public servers och dönat.
Råkar du hitta en privat DC hub är det ju lite bättre för dina "semester filmer"
Som en gammal snut sa till mig gång
"håll inte på med olagligheter så slipper du problem"
Mycket är ju att din ISP måste skriva så till dig för att APB har sagt att dom ska.
ett annat citat jag har hört:
"Att få din ISP att förbjuda dig att tanka warez är som att Vägverket förbjuder banditer att använda motorvägen/landsvägen"
December 25, 2000
POE wrote: Exakt, lägg av med den p2pn du håller på med så kommer du inte få något mer brev av telia angående det.
Och peerguardian. 🙄 MENINGSLÖST! Har dom tex fått hem ens lista på någon dchubb, då har dom redan connectat till en, dom har ens ip-adress, dom vet att man delar ut X som inte gillas.
Eh på vilket sätt är peerguardian meningslöst? De får inte ner din lista på dc om du kör peerguardian.
December 15, 2003
Json_81 wrote: Använd privata hubbar.
Någon som vet om de spårar genom bittorrent oxå?
Ja, man kan spåra med bittorrent med men det krävs så oerhört mycket mer resurser för dom att se VAD du tankar...i och med att den delar upp filen i massa småfiler som skickas kors och tvärs.
2 Guest(s)