January 2, 2002
Hej!
Brorsan ska köpa ny router då hans gamla netgear mr314 har gått i graven.
Han behöver inget trådlöst tjafs.
Valet verkar stå mellan dessa:
Netgear RP614
Linksys befsr41
D-Link DI604
Alla tre finns att köpa på den lokala dator handeln.
Är firmwares opensource till befsr41 som till wrt54? Isf var finns dom?
March 11, 2003
Jimi wrote: tycker det är roligt att så många ratar D-Link. Undra hur många som haft en. Har en som funkat felfritt över ett år som är igång 24/7.
Samma här. Har haft en 604 i två år, och den har fungerat hur fint som helst. Enda anledningen att jag bytte var att jag ville ha WLAN, och det blev en Dlink där också.
Vi har en 604 på jobbet, och den har funkat perfekt i 3 år, fram tills åskan slog ner under försommaren, och jag tror inte att någon annan hade klarat det bättre.
Främsta anledningen att folk har problem med 604:an är ju att de inte ser till att de får lite kylning.
March 11, 2003
Jalle64 wrote: [quote=denstore]Främsta anledningen att folk har problem med 604:an är ju att de inte ser till att de får lite kylning.
Ja, och det behöver inte man med Netgearen iaf 😛 😎
Vad jag menar är att man inte måste kasta jeansen eller täcket över den hela tiden....
November 4, 2001
Att alla spyr galla över D-linken är lite synd. har en 604 som gick lite konstigt tills jag moddade den och satte på kylflänsar. Nu går det skitbra!
Versionerna som skickas till staterna kommer med kylflänsar. den europeidka versionen gör det inte.
Supporten på dlink är skitbra. man får den nya routren hemskickad på någon dag och sen skickar man iväg den trasiga i samma karton gå man slipper frakten.
June 17, 2002
Jimi wrote: tycker det är roligt att så många ratar D-Link. Undra hur många som haft en. Har en som funkat felfritt över ett år som är igång 24/7.
Min sög totalt.. när man skulle konfiga den så kunde man göra max typ 2 grejer.. eller ja.. öppna 2 sidor.. sen låste den sig.. O ja.. tankade ny firmware som skulle fixa det problemet. PFFT:. det kvarstod..
Sen en dag så dog den helt plötsligt..
D-Link kan suga.!!!
Min Netgear som jag köpte sen funkar klockrent.. det oxå en RP614
January 2, 2002
SuperNova wrote: Att alla spyr galla över D-linken är lite synd. har en 604 som gick lite konstigt tills jag moddade den och satte på kylflänsar. Nu går det skitbra!
Versionerna som skickas till staterna kommer med kylflänsar. den europeidka versionen gör det inte.Supporten på dlink är skitbra. man får den nya routren hemskickad på någon dag och sen skickar man iväg den trasiga i samma karton gå man slipper frakten.
Måste man verkligen modda saker för att dom ska fungera som dom ska? Som någon tidigare sa:
-Då finns det bättre märken att tillgå i samma prisklass.
March 11, 2003
Pertan wrote:
Måste man verkligen modda saker för att dom ska fungera som dom ska? Som någon tidigare sa:
-Då finns det bättre märken att tillgå i samma prisklass.
Man måste inte modda dem. Se bara till att använda fötterna som följer med, och lägg inte en massa skit på dem. Då funkar Dlink helt ypperligt.
2 Guest(s)