May 31, 2001
Hur f-n ska man lyckas locka tjejer till lanparty? På våra partyn är det högst 3-4 tjejer med och spelar. Sen att flickvänner och andra kommer förbi och tittar lite är ju en sak, men.. Jaa. f-n. Hur får vi brudarna att komma på partyna? Eller vill vi ens ha dem där? Kanske stämningen förstörs? Nåt å fundera på..
May 31, 2001
Inte då.. De kommer till Nässlan i Nässjö i helgen istället! ;P http://www.nasslan.net/
July 1, 2001
Jag tror att man måste ha rätt inställning för att få tjejer att komma på ett lan...
Inställningen att tjejer kan förstöra stämmningen är ju inte ngt som lockar....
Oftast kommer tjejer via sina pojkvänner och det är viktigt att de får en chans att testa på att lana, det är nog ingen tjej som släpar med sin burk om hon inte vet vad det handlar om.
Sen är det ju bara så att tjejer som är intresserade av att lana kommer på lan och de som inte är det kommer med sina pojkvänner eller stannar hemma...
July 1, 2001
Håller med dig "TiGGr".. jag är en tjej som är med en lanförening i Ystad som heter Ylan...tyvärr är det så att det är svårt att få med tjejer på lanen för många tror att det inte är något för dem och att det bara spelas spel som är "killspel" ...i den föreningen som jag är med i är vi ca 3 tjejer och allt ifrån mellan 65 - 75 killar på våra lan...det är inte lätt att vara tjej här inte 😛 men det är skitkul...
[ Detta Meddelande är ändrat av Redlook På 2001-07-01 23:59 ]
[ Detta Meddelande är ändrat av Redlook På 2001-07-02 00:00 ]
July 1, 2001
mmm håller med dig fullt ut. Jag är en av få tjejer i vår förening som är på lan, både våra egna och andras. det är inte lätt att vara tjej och lana...
Jag bryr mig inte om det råa snacket men attityderna är det som jag retar mig mest på.
Varför måst killar alltid sitta och skrika ord som j**la tant osv så fort de förlorar något???
Killar kan inte ni svara på det???
July 1, 2001
jag har börjat att fråga killarna som jag lanar med om de har lärt sig ett nytt ord varje gång de använder "fula ord" det får dem att tänka efter för stunden men jag tror inte att det ger någon kvarstående effekt...
Inom datavärlden så är det bara så att killarna är överlägsna ännu men inte så länge till...
Om fler killar släpper in tjejer inom hobbyn så kommer det att funka..
July 1, 2001
On 2001-07-02 18:47, TiGGr Skrev:
jag har börjat att fråga killarna som jag lanar med om de har lärt sig ett nytt ord varje gång de använder "fula ord" det får dem att tänka efter för stunden men jag tror inte att det ger någon kvarstående effekt...Inom datavärlden så är det bara så att killarna är överlägsna ännu men inte så länge till...
Om fler killar släpper in tjejer inom hobbyn så kommer det att funka..
Ja eller som det är att killar har liten hjärna och det är samma sak som ett litet ordförråd...de ord som får plats är "fula ord"... sen är det ju så att de flesta killar har guldfisk minne.... som alla vet simmar en guldfisk runt runt i sin skål..och ser en sten, nästa varv en sten till osv....
April 1, 2001
De va nån som sa nåt i stil med: det är inte så m¨ånga tjejjer som släpar med sin burk.... kan bero på att det inte är så många tjejjer som har en burk.. och varför detta då.. för att det inte är så många tjejjer som är datorintresserade i den graden över huvud taget... så det är där man får börja......:vit:
1 Guest(s)