July 1, 2001
On 2001-07-02 20:36, Iceman Skrev:
De va nån som sa nåt i stil med: det är inte så m¨ånga tjejjer som släpar med sin burk.... kan bero på att det inte är så många tjejjer som har en burk.. och varför detta då.. för att det inte är så många tjejjer som är datorintresserade i den graden över huvud taget... så det är där man får börja......:vit:
Det är något som vi har funderat på oxå, hur man ska få detta att fungera.
En tanke har varit ett tjejlan men där är det ju så att alla tjejer kanske inte har en burk som de kan eller vill ta med.
Hur ska man lösa detta?? Kan det vara så att man kan låna ihop datorer till ett lan för endast tjejer???
July 1, 2001
On 2001-07-03 10:11, sheriffen999 Skrev:
Redlook vad har du för inställning egentligen. Guldfiskar som simmar runt,runt.
Lägg ner för f-n.intel 286, 800MB Hd
8MB Ram,S3 grafik.[ Detta Meddelande är ändrat av sheriffen999 På 2001-07-03 10:24 ]
jag skrev de flesta killar inte alla... det var absolut inget illa menat.. ... men det är så med de flesta killarna i den föreningen jag är med i...tyvärr...
June 21, 2001
Klagar vi killar på att vi inte får hänga med tjejer och handla smink eller? Saken är den att nästan INGA killar VILL handla smink och nästan INGA tjejer VILL spela L.A.N!!! (observera de stiliga strategiskt utplacerade ounkterna i ordet L.A.N). Det är inte svårare än så. Roger that, enemy spotted, fire in the hole som det brukar heta... :rull:
'~-.,.,.,.,.,.,.-~'
2 3 D
The one and
ONLY
July 1, 2001
On 2001-07-06 23:36, 23D Skrev:
Klagar vi killar på att vi inte får hänga med tjejer och handla smink eller? Saken är den att nästan INGA killar VILL handla smink och nästan INGA tjejer VILL spela L.A.N!!! (observera de stiliga strategiskt utplacerade ounkterna i ordet L.A.N). Det är inte svårare än så. Roger that, enemy spotted, fire in the hole som det brukar heta... :rull:
har man den inställningen som du har så är det inte så konstigt att citat "nästan INGA tjejer vill spela L.A.N!!!"
jobba på lite istället så att tjejer vill komma och spela lan... för som det är i dag så måste en tjej som vill vara med på lan tåla grova ord (och då menar jag mycket grova ord)... 😛
såg en förening som ska ha lan och de går ut med att alla tjejer som kommer på deras lan får deltaga gratis... det är ett exempel på morot (om man nu vill ha tjejer med på sina lan??)...
July 1, 2001
Frågan är om vi tjejer vill bli särbehandlade, visst det är jättebra att komma in gratis eller till sub. pris men är det rätt?? Ska inte alla som är intresseade av hobbyn stå på lika villkor??
Jag tycker att killarna ska tänka över om de vill ha tjejeer på sina lan eller ej. Innan den frågan är besvarad spelar inget annat någon roll...
June 22, 2001
Jag och frun spelar ofta LAN tillsammans men bara hemma för att mina andra vänner (killar) klarar inte av att få stryk av henne, så där tror jag att problemat finns.
Det kommer säkert bli bättre men det kommer att vänta tills killar är lite äldre och inte så innihelvets fjöntiga. Själv kan jag inte se varför det skulle vara "förnedrannde" att bli slagen av en kvinna i ett spel, det är väll bara en utmaning att bli bättre som om nu MÅSTE vara bättre än "DEM".
July 1, 2001
On 2001-07-08 12:23, zEr0-1 Skrev:
Jag vet varför det inte kommer några brudar på våra LAN.... Min kompis med sin SUPER DAZE skrämmer bort dem.Eller jo förresten min flickvän kom o diskade åt oss en gång 😛
Hmmm man kan ju undra varför tjejer inte kommer på era lan....
Det är ju sånt här som vi vill slippa, hur kul är det med denna inställning. Man känner sig ganska lite som tjej när man sitter i en smockfull sal där det endast finns en handfull andra tjejer och 100 killar....
May 28, 2001
On 2001-07-08 23:35, TiGGr Skrev:
On 2001-07-08 12:23, zEr0-1 Skrev:
Jag vet varför det inte kommer några brudar på våra LAN.... Min kompis med sin SUPER DAZE skrämmer bort dem.Eller jo förresten min flickvän kom o diskade åt oss en gång 😛
Hmmm man kan ju undra varför tjejer inte kommer på era lan....
Det är ju sånt här som vi vill slippa, hur kul är det med denna inställning. Man känner sig ganska lite som tjej när man sitter i en smockfull sal där det endast finns en handfull andra tjejer och 100 killar....
På LAN så handlar det om en enda sak: att röjja så mycket som möjligt. Sen om du är ultrafeminist o sån skit o vill sitta i ett hörn å spela Kungen (el. varför inte drottningen?) så gör det! För jag kollar på P-rulle, snusar o lirar CS, det gillar jag! O om nån stör sig så får de väll göra det
[ Detta Meddelande är ändrat av zEr0-1 På 2001-07-09 00:07 ]
July 15, 2001
On 2001-07-02 12:20, TiGGr wrote:
mmm håller med dig fullt ut. Jag är en av få tjejer i vår förening som är på lan, både våra egna och andras. det är inte lätt att vara tjej och lana...
Jag bryr mig inte om det råa snacket men attityderna är det som jag retar mig mest på.
Varför måst killar alltid sitta och skrika ord som j**la tant osv så fort de förlorar något???
Killar kan inte ni svara på det???
I mitt fall kan jag svara på det, om jag kör q3 eller ngt liknande så är jag så inne i spelet att jag inte tänker på vad som kommer ur min stora käft, det kan vara allt från järnspikar till f***a. plus att jag är en extremt dålig förlorare
1 Guest(s)