February 5, 2006
har en mini-itx dator som fungerar som musikmaskin, den har trådlöst nätverk för fjärrstyrning och flyttning av filer. Men den står nära mitt xbox så jag tänkte att en kort korsad kabel mellan dessa skulle ge mig åtkost till xboxen med. nu börjar problemet... kör win 2000server på mp3datorn och jag hittar inte "brygga anslutning" där, inte heller kan jag välja att "dela ut" anslutningen för då vill den göra det interna nätverkskortet till 192.168.0.1, vilket inte går så bra för det är samma ip som min router.
routern i sin tur agerar ju dhcp server för två trådlösa och två trådbundna datorer, så det vill jag ju inte sabba.
så hur får man kontakt mellan det trådlösa och den korsade kabeln mellan mp3datorn och xboxen?
December 7, 2005
tezzla wrote: har en mini-itx dator som fungerar som musikmaskin, den har trådlöst nätverk för fjärrstyrning och flyttning av filer. Men den står nära mitt xbox så jag tänkte att en kort korsad kabel mellan dessa skulle ge mig åtkost till xboxen med. nu börjar problemet... kör win 2000server på mp3datorn och jag hittar inte "brygga anslutning" där, inte heller kan jag välja att "dela ut" anslutningen för då vill den göra det interna nätverkskortet till 192.168.0.1, vilket inte går så bra för det är samma ip som min router.
routern i sin tur agerar ju dhcp server för två trådlösa och två trådbundna datorer, så det vill jag ju inte sabba.
så hur får man kontakt mellan det trådlösa och den korsade kabeln mellan mp3datorn och xboxen?
Hmm... i d flesta trådlösa routrarna kan man ändra ip! Och kör du dhcp på den så får ju resterande nytt ip.. enklast som jag ser det är ju då att ändra routern till 192.168.2.1
Det kör jag själv på min... sen ger den ju ips 2.2 och uppåt!
Då kan du ju enkelt använda dela internet mellan xboxen och den andra datan!
1 Guest(s)