October 22, 2003
hej..
ja har en ftp server.. men den funkar inte som den ska.. för när man ska logga in så går det inte komma in...
alltså man hittar servern från andra datorer men det går ej logga in..
därimot går det logga in genom detorn me servern...
mvh!
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
October 22, 2003
Jo..
När man ska in på min ftp, så kommer man till inloggningsrutan, sen nä man skriver in användarnamn och lösenord så står den bara där å tuggar i nån minut..
sen får ja upp nån ruta...
Det funkar genom nätverket..
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
November 26, 2002
QzeR wrote: Jo..
När man ska in på min ftp, så kommer man till inloggningsrutan, sen nä man skriver in användarnamn och lösenord så står den bara där å tuggar i nån minut..
sen får ja upp nån ruta...Det funkar genom nätverket..
Du fortsätter att vara mystisk i dina förklaringar... ngn ruta...
Nåja. Du kommer tydligen fram till servern om du får en inloggningsruta och du har säkert rätt user och lösen iom att du kommer åt servern i det interna nätverket. Då kvarstår väl bara varför inte kommunikationen ut på internet inte fungerar som den ska.
- Har du ngn mjukvarubrandvägg? I så fall, se till att BP Ftp har access både ut och in genom port 21. Jag antar att du inte har ändrat porten. Den står default på 21.
- Kör du router? I så fall se till att du har port-forwarding på ftp (port 21) till den IP adress som routern har tilldelat den dator som du kör BP Ftp-server på. Troligen 192.168.0.x
Kolla om ovan hjälper dig ngt. Om inte, skriv hellre för mycket än för lite om problemet, annars är det svårt att hjälpa.
October 22, 2003
haha.. ne ja hade ingen som kunde kolla va det stog just nu..
Ja kör ingen mjukvare brandväg.. och port 21 har ja öppnet i routern..
EDIT: det står såhär.. "Ett fel inträffade när mappen öppnades på ftp-servern- Kontrollera att du har åtkomstbehörighet till mappen.
Detaljer:
åtgärden tog för lång tid"
November 26, 2002
QzeR wrote: haha.. ne ja hade ingen som kunde kolla va det stog just nu..
EDIT: det står såhär.. "Ett fel inträffade när mappen öppnades på ftp-servern- Kontrollera att du har åtkomstbehörighet till mappen.
Detaljer:
Låter som du försöker komma in på en mapp du inte access till. Ta reda på vilken IP adress du har på ftp-servern och logga in mot den och använd inte din no-ip. Logga in bara mot IP-adressen och inte IP/ngn_mapp/ , då borde du komma till din homedirectory i BP Ftp. Jag börjar nästan tro att din no-ip adress pekar fel. Vad använder du för FTP-prog att logga in med?
October 22, 2003
John_lz wrote: [quote=QzeR]haha.. ne ja hade ingen som kunde kolla va det stog just nu..
Detaljer:
Låter som du försöker komma in på en mapp du inte access till. Ta reda på vilken IP adress du har på ftp-servern och logga in mot den och använd inte din no-ip. Logga in bara mot IP-adressen och inte IP/ngn_mapp/ , då borde du komma till din homedirectory i BP Ftp. Jag börjar nästan tro att din no-ip adress pekar fel. Vad använder du för FTP-prog att logga in med?
Ja har provat me bara ip alltså utan no-ip grejjen.. men det är samma..
ftp prog att logga in med? bulletproof? 🙄
EDIT: aha du menar va ja lgga in me.. ja gör det me IE
October 22, 2003
John_lz wrote: Vi får hoppas att ngn annan har en idé om vad som kan vara problemet. Om dina inställningar i BP Ftp är korrekta så vet jag inte vad som kan vara problemet.
Okey! tack för hjälpen iaf =)
October 22, 2003
TERdON wrote: För övrigt bör du öppna fler portar i routern, FTP-protokollet använder FLERA portar. Sök på inlägg innehållande "FTP" som jag skrivit och läs på. Tror något av dem handlar till och med om just Bulletproof! 🙂
hittade bara att ja skulle öppna port 20 också,, men det funkar inte endå!
October 22, 2003
nope.. det har ja inte.. ni får gärna prova.. har ingen polare som orkar.. ftp://qzer.sytes.net
EDIT:
användare: qzer
pass: matte
February 21, 2005
ja jag komin med FlashFXP, inte först men sen avaktiverade jag "passive mode" funkar hur fint som helst.
Men jag tror du ska avaktivera den där nu omgående eftersom vi kommer in i din C: partition.. vi kan förstöra din burk gansk elakt.. så vill bara säga att jag har INTE gjort något iaf
February 21, 2005
hmm i IE är jag osäker (borde veta sånt men nu ståre still) i ffxp så är det egenskaper för varje server man vill koppla upp sig mot.
Var det bulletproof du körde? har aldrig kört det själv men kanske ska se om det finns nån inställning i det som avaktiverar passivmode eller tillåter det.. eller nått 🙂
October 7, 2002
Hepp, jag hittade mer när jag använde sökfunktionen:
https://www.nordichardware.se/.....hlight=ftp
https://www.nordichardware.se/.....hlight=ftp (inklusive länken vidare i den tråden som är mycket läsvärd)
March 27, 2003
Här hittade jag massa artiklar... Läs gärna lite där!
3 Guest(s)