Byta från telia till BBB?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Byta från telia till BBB?
argoo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 22, 2006 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena!

Har nu Telias 8 mbit tjänst, har funderingar på att byta till ett annat bolag.
Pga telias priser och långa bindningstid

Då undrar jag om någon har erfarenhet av BBB:s 8mbit tjänst, hastigheter, strul support mm.

mvh
Fredrik

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1061598
July 22, 2006 - 12:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har BBB's tjänst. När jag hade mkt krångel var de väldigt långsamma i mitt tycke på att fixa. Var utan internet i över två veckor.

Ang. hastigheten så beror det ju på hur långt i från telestationen du bor och den lär nog inte förändras speciellt mkt om du byter.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1061602
July 22, 2006 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Som sagt, BBB är överskattat som fan...

edizor
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
1061603
July 22, 2006 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

telia är nog överlag bättre, om inte annat så har telia oftast bättre ping, jag spelar quake 4 tillsammans med en person som har BBB adsl och han har iprincip alltid sämre ping än mig, förutom till bbb servers.

gilgo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 599
1061605
July 22, 2006 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Du byter ner dig i service. Jag har haft Telia, Bostream och BBB. Telia har haft överlägsen support och framförallt så är dom mycket bättre på att hålla vad dom lovar. BBB's löften kan man fullkomligt skita i för det stämmer ALDRIG. Telia är dessutom duktigare på att kompensera kunder för SITT strul. BBB ger blanka fan i sina kunder. Jag tycker merpriset till Telia är välinvesterade pengar om man värdesätter en fungerande uppkoppling och väl fungerande support om den skulle gå ner.

PaleRider
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
1061613
July 22, 2006 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

BBB är som sagt överskattat. Håller också med om att Telia har bättre ping. Snart får jag 100Mbit fiber så då kan både BBB och Telia dra åt h----e.

bearz
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 100
1061616
July 22, 2006 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med att supporten suger hos BBB.
Felia har ju en klar fördel av att "äga" företaget som sköter kablar och utrustning. Någon sa att BBB och andra bolag vill inte betala avgiften för service som Skanova vill ha och då blir servicen därefter.
Jag var utan varken telefon och internet i 4 veckor.
Och när allt kom fram så var det troligen en klantig Felia tekniker som dragit ur sladden i en station dit BBB's tekniker inte hade tillträde till.

Trilogic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
1061618
July 22, 2006 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Var själv på väg att byta för ungefär ett år sedan. Precis som i ditt fall Telia > BBB. Började kolla vad folk ansåg eftersom alla är så nöjda med BBBs fiber. Men BBB ADSL fick väl inte många poäng någonstans men däremot Telia i enlighet med ovan. Har inte haft antydan till driftstörning på min Telia 8Mbit de senaste 1,5 åren.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
1061630
July 22, 2006 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

går man från telia till bbb är man helidiot, no offense bbb är det sämsta jävla skitföretaget nånsin, alla jag känner är så jävla trötta på dom och dom vill aldrig ha me dom å göra.. supporten suger, de lovar hit å dit man blir utan internet x antal veckor är några saker jag fått höra genom åren.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1061648
July 22, 2006 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har nyligen bytt till TDC och är mycket nöjd, pingen är väl ungefär som tidigare alternativt bättre, känns bättre ut mot världen iaf. billigt är det också 🙂

http://www.tdc.se

argoo
Medlem
Forum Posts: 15
1061676
July 22, 2006 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för alla svar.

Blir nog inget BBB för mig :), kanske är bättre att täckna ett nytt 18 månaders abbonemang hos telia. (betalar i nuläget 439 i mån för 8mbit)
Som sagt Telia fungerar väldigt bra.

Intel P4
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
1065100
August 2, 2006 - 10:22 am
sp_Permalink sp_Print

Eh,Telias 24Mbits-uppkoppling har nytt pris på 369kr/mån 😀

Och jag har inte haft krångel en gång med Telia.Tycker det är väl värt att hålla sig till dem för bättre support och stabil uppkoppling,som nog inte många andra ISP:er kan skryta med direkt.

När jag ringde o frågade efter hur lång bindningstid jag hade kvar,sade dem att de hade bytt pris från 389 till 369 kr per månad.De sänkte priset direkt när jag pratade med dem.Snacka om kundservice.TELIA rules enligt mig.

mvh,

/Intel P4.

Vildvittran
Medlem
Forum Posts: 4
1065184
August 2, 2006 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är inte säker på var ni får alla positiva telia ord ifrån, jag har haft problem så länge jag haft 24 mbit, ca ett halvår eller nåt. Här och var, dock tror jag routern spelar lite roll också men inte när det gäller telias j***a mail server som inte förstår vad byte av lösenord betyder. Jag har nog skaffat ett 40-tal nya lösenord till min mail för att servern inte godkänd det. Regelbundet. Men men, alla kan ju ha sina vendettor.

Ari
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 105
1066110
August 5, 2006 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag så förkortade jag mitt abb hos bbb med ca 4 månader. Har haft strul väldigt mycket på sistone så det får räcka.
Det skulle ha slutat i slutet av januari.
Har 1437 m till min telestation så hastigheten borde int vara nåt prob. Men har aldrig fått högre än 14mbit trots 24 mbit abb.

Skall återgå till chello som jag har haft förut, blir 8/8.

Fick hjärnsläpp när mina båda burkar tappade kontakten idag vid tre tiden, jag spelar online rätt mycket. Inte kul när det strular och man har lagt ner ca en timma på sitt uppdrag eller mer.
Jag lirar ww2ol , det är ett stort spel 120 * 240 mil. Ibland tar det tid att komma i position.

http://www.wwiionline.com/scri...../index.jsp

mr.ister
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
1066631
August 7, 2006 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

har bbb adsl 8/1 och jag tycker det är trevligt... hade lite krångel me stabiliteten på linan i början och det tog alldelles för lång tid för dom att fixa, men efter det har det funkat prima...

det jag som gör bbb's adsl mer värt än andra är att man får 5 ip-adresser vilket smakar mumma då man slipper routerhelvetten o sån skit om man är fler än en

sen som vissa påpekat så pingar man bättre med telia men bara runt 5 bättre om man säger till bbb att ta bort felkorrigeringsfiltret lr va d heter, tycker även att bbb's support är godkänd, kundtjänst kanske inte är mycket att ha men ringer man teknisk support så har dom i alla fall varit mycket hjälpsamma och trevliga mot mej och även kunniga 😉

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1068486
August 14, 2006 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

BBB är ju helt ucko pucko.
Enligt deras sida KAN jag få uppkoppling från dem.
3veckor senare får jag ett sms där det står att jag MÅSTE ha fast telefoni. Det stod på deras sida att man inte behövde det. Ett par dagar senare fick jag hem ett brev där det står att i mitt område går det inte att levera BBB. Eh nötter.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 95
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL