November 13, 2001
Du byter ner dig i service. Jag har haft Telia, Bostream och BBB. Telia har haft överlägsen support och framförallt så är dom mycket bättre på att hålla vad dom lovar. BBB's löften kan man fullkomligt skita i för det stämmer ALDRIG. Telia är dessutom duktigare på att kompensera kunder för SITT strul. BBB ger blanka fan i sina kunder. Jag tycker merpriset till Telia är välinvesterade pengar om man värdesätter en fungerande uppkoppling och väl fungerande support om den skulle gå ner.
December 29, 2001
Håller med att supporten suger hos BBB.
Felia har ju en klar fördel av att "äga" företaget som sköter kablar och utrustning. Någon sa att BBB och andra bolag vill inte betala avgiften för service som Skanova vill ha och då blir servicen därefter.
Jag var utan varken telefon och internet i 4 veckor.
Och när allt kom fram så var det troligen en klantig Felia tekniker som dragit ur sladden i en station dit BBB's tekniker inte hade tillträde till.
July 16, 2003
Var själv på väg att byta för ungefär ett år sedan. Precis som i ditt fall Telia > BBB. Började kolla vad folk ansåg eftersom alla är så nöjda med BBBs fiber. Men BBB ADSL fick väl inte många poäng någonstans men däremot Telia i enlighet med ovan. Har inte haft antydan till driftstörning på min Telia 8Mbit de senaste 1,5 åren.
May 21, 2002
går man från telia till bbb är man helidiot, no offense bbb är det sämsta jävla skitföretaget nånsin, alla jag känner är så jävla trötta på dom och dom vill aldrig ha me dom å göra.. supporten suger, de lovar hit å dit man blir utan internet x antal veckor är några saker jag fått höra genom åren.
August 16, 2003
jag har nyligen bytt till TDC och är mycket nöjd, pingen är väl ungefär som tidigare alternativt bättre, känns bättre ut mot världen iaf. billigt är det också 🙂
December 3, 2004
Eh,Telias 24Mbits-uppkoppling har nytt pris på 369kr/mån 😀
Och jag har inte haft krångel en gång med Telia.Tycker det är väl värt att hålla sig till dem för bättre support och stabil uppkoppling,som nog inte många andra ISP:er kan skryta med direkt.
När jag ringde o frågade efter hur lång bindningstid jag hade kvar,sade dem att de hade bytt pris från 389 till 369 kr per månad.De sänkte priset direkt när jag pratade med dem.Snacka om kundservice.TELIA rules enligt mig.
mvh,
/Intel P4.
August 13, 2005
Jag är inte säker på var ni får alla positiva telia ord ifrån, jag har haft problem så länge jag haft 24 mbit, ca ett halvår eller nåt. Här och var, dock tror jag routern spelar lite roll också men inte när det gäller telias j***a mail server som inte förstår vad byte av lösenord betyder. Jag har nog skaffat ett 40-tal nya lösenord till min mail för att servern inte godkänd det. Regelbundet. Men men, alla kan ju ha sina vendettor.
July 1, 2002
Idag så förkortade jag mitt abb hos bbb med ca 4 månader. Har haft strul väldigt mycket på sistone så det får räcka.
Det skulle ha slutat i slutet av januari.
Har 1437 m till min telestation så hastigheten borde int vara nåt prob. Men har aldrig fått högre än 14mbit trots 24 mbit abb.
Skall återgå till chello som jag har haft förut, blir 8/8.
Fick hjärnsläpp när mina båda burkar tappade kontakten idag vid tre tiden, jag spelar online rätt mycket. Inte kul när det strular och man har lagt ner ca en timma på sitt uppdrag eller mer.
Jag lirar ww2ol , det är ett stort spel 120 * 240 mil. Ibland tar det tid att komma i position.
February 27, 2004
har bbb adsl 8/1 och jag tycker det är trevligt... hade lite krångel me stabiliteten på linan i början och det tog alldelles för lång tid för dom att fixa, men efter det har det funkat prima...
det jag som gör bbb's adsl mer värt än andra är att man får 5 ip-adresser vilket smakar mumma då man slipper routerhelvetten o sån skit om man är fler än en
sen som vissa påpekat så pingar man bättre med telia men bara runt 5 bättre om man säger till bbb att ta bort felkorrigeringsfiltret lr va d heter, tycker även att bbb's support är godkänd, kundtjänst kanske inte är mycket att ha men ringer man teknisk support så har dom i alla fall varit mycket hjälpsamma och trevliga mot mej och även kunniga 😉
November 29, 2003
BBB är ju helt ucko pucko.
Enligt deras sida KAN jag få uppkoppling från dem.
3veckor senare får jag ett sms där det står att jag MÅSTE ha fast telefoni. Det stod på deras sida att man inte behövde det. Ett par dagar senare fick jag hem ett brev där det står att i mitt område går det inte att levera BBB. Eh nötter.
1 Guest(s)