October 5, 2005
det är nämligen så att jag har bbb , och jag har haft ständiga problem nu i ungefär 3 veckor. mitt ip nummer byts varannan minut ungefär. och när man ringer till supporten får man ju inget vettigt med hjälp utan dom säger några saker som man ska prova å d funkar inte, så ringde jag idag igen och var skit förbannad, då skulle dom skicka iväg en felanmälan och det lär ju ta ganska god tid på sig.
så nu undrar jag , jag har kollat runt lite överallt, och jag kan inte ha så mkt ,
men alla ni som har tex Glocalnet 8Mbit , vad tycker ni om det ? vore vänligt om ni kunde skriva ett par rader, jag har läst lite i forumet , det står att vissa är nöjda med deras 8Mbit och andra är helt rasande. kanske man måste ha lite tur ? vore i alla fall jätte snällt om ni kunde hjälpa mig lite på traven.
ni som har Telia 8Mbit får också gärna skriva ner en rad eller så ...
jätte tacksam och hoppas verkligen jag får lite svar !
tack så hjärtligt på förhand !
September 13, 2005
Jag har Sprays 8mbit det har fungerat utan problem för mig iaf. Det enda man kan klaga på är hastigheten upp, den är "bara" på 0.8mbit och inte som i de flesta fall 1.0mbit.
Så det har funkat för mig...
Jag vet inte vad du kan få men kolla på http://www.adamobredband.com där har de billiga priser iaf=)
October 5, 2005
April 17, 2003
Antar att du inte vet om att med BBB ADSL så får man 5 stycken Ip-adresser.. så om du t.ex har en switch inkopplad mot modemet och du kopplar in 5 datorer så får dom datorerna inte ett internt ip som dom delar och har samma ip-adress utåt mot nätet.. utan alla 5 datorer får varsitt ip utåt mot internet.. inte någon 192.0.0.2 adress, men det du kan göra är att du ringer BBB och begär att du ska ha en fast ip-adress.. kostar dock extra.. men borde lösa ditt problem.. förstog inte riktigt problemet.. var ditt problem att det byttes ip-adress ?
October 5, 2005
April 17, 2003
August 16, 2003
jag fattar inte heller problemet.
om det är att du ska köra server eller något så fixa en dynamisk adress eller vad det heter från exempelvis: http://www.no-ip.com
1 Guest(s)