January 5, 2002
Hmm, en halv leecherlina 🙂 Den 1 okt höjs hastigheten på chello plus från 1.5/0.4 till 4/1. Sedan har de talat om ytterligare en tjänst, Chello Ultra som ska ligga på 8/?, denna lär lanseras samtidigt och kommer kosta femtio spänn extra.
Trevligt, äntligen får man snabbt internet 🙂
June 30, 2001
Jag blir bara förbannad när jag läser sånt. Varför inte ta i lite och lansera en 10/10 eller 20/20. Jag vet att kapaciteten finns. Då skulle kunderna rasa in. Nu lämnar många chello (Jag bland andra) för att man nu kan få BBB eller annat snabbare.
Aja, jag ska väl inte klaga. Sitter på 100 MBit nu istället.
March 19, 2003
Ultra kommer hamna på 8/1.
Avslöjade detta för ett antal månader sen 😛
Visste dock inte nått om att maestro/plus skulle höjas till 4/1.
Vad är din källa?
Jag ringde och sa upp chello här om veckan och de nämnde bara ultra paketet men de sa inget om att de skulle höja plus abonnemangets hastighet.
Eftersom jag inte kan hitta nån som helst info om 4/1 uppgraderingen så tror jag inte riktigt på de.
Combat,,
BBB levererade tidigare 12/9 igenom telejacket via VDSL, fast de övergav den tekniken och hoppade på ADSL2+ istället som gjorde att det blev **/1
January 5, 2002
Barateau: Fick ett mail på mitt @chello.se-konto för ett jävla tag sen angående lanseringen av 8Mbps i september (http://www.upc.se/upc/040621.php). Fick dock aldrig veta hur hög uploadhastigheten skulle bli.
Källan till att Plus skulle höjas till 4/1 är ett reklamblad som jag fick hem samma dag jag startade tråden. Då jag inte direkt ser något motiv till att förfalska ett sådant tror jag på uppgifterna.
1 Guest(s)