Cliche webbhotell|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Cliche webbhotell
plankton
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 7, 2005 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej, skulle vilja höra vad folk tycker om Cliche Webbhotell. http://www.clichehosting.com/se/

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
870237
April 8, 2005 - 8:27 am
sp_Permalink sp_Print

Antar att det är så att man får vad man betalar för.

Med tusentals nöjda kunder och en marknadsandel på upp emot 25% av alla nyupprättade webhotell,

Serverrummet är förbundet till TIX'en med en blixtsnabb 155 Mbit full-duplex fiber-optisk linje.

155mbit delat på tusentals = 🙂

Ska inte dömma ut det för jag har inte testat det själv, känns som att 5:-/mån är så sjukt billigt som det kan bli.
Ingen direkt förlust heller.

Finns paket för 1:-/mån och man kan räkna ut med en burk bönor att det inte är månads avgiften dom tjänar pengar på utan upprättelsen av webpaketet som de tar 100:- för.

Så man kan säga att ett år kostar 9,33:- /månaden för deras 1:- paket.
Och 5:- paketet blir 13,33:- i månaden.

Samt de där med fri trafik är lite luddigt, det är fritt innom vissa ramar och de sätter gränserna.
Så det är svårt att säga vad som är mycket och litet.

Trafikgränsen på serverhosting framgår av det enskilda avtalet och i tillfälle av över användning kommer en extra avgift på 35 kr. pr. GB bli fakturerat.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
870238
April 8, 2005 - 8:37 am
sp_Permalink sp_Print

Ja "fri trafik" kan vara lite luddigt.
Oftast lite bättre och dyrare hotell brukar ge runt 5-10gb normalt kanske och jag tvivlar på att "gränsen" Cliche har är nära 5gb snarare 1-2gb.. men jag vet inte heller..

Men har du en sida som inte är så krävande så är ju några kronor det nu kostar ingenting.. är ju tom värt att bara prova hur bra det är för den struntsumman..

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
870335
April 8, 2005 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Citat
Har ett konto hos Cliche nu, är väldigt missnöjd. Deras support är långsam, ibland obefintlig och otrevlig. De har också hänvisat till en mycket underlig policy vid ett flertal tillfällen. En policy, som du som kund inte har tillgång till.
Granskningsnämndsfall? /Bauer

Citat
Är även jag missnöjd med webhotellet Cliche. Ibland går sidan riktigt segt, tog över 270 sekunder att generera en sida under en period. Sidan är också otillgänglig och man blir inte förvånad när det kommer upp "Sidan kan inte visas".

Citat
Har en helt annan bild av Clichehosting. Har haft ett konto hos dom i över 4-5 månader nu och jag har alltid fått snabb och trevlig support. Hjälp vid byte av servrar som fungerade mindre bra med mera. Så den bilden Bauer och Annonym ovan målar upp kan inte jag se. Men smaken är som baken. // BlueEyes

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 56
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL