July 1, 2002
Nu är äntligen mitt 100 mbit från comhem igång, jag är en av de lyckligt lottade som knappt har några problem med comhem kanske. Men efter att jag i måndags beställde deras nya 100 mbit tjänst så hade man ju inte super stora förhoppningar att få ut så väldans hög hastighet.
Tjänsten aktiverades för ca 40 minuter sedan, och jag körde Bredbandskollen och fick ut 92 mbit neråt och 12 mbit uppåt (där gränsen bör vara 10 mbit) dock alltid haft högre upload från comhem än vad jag ska ha. Om detta håller i sig så är jag väldigt glad. + att det är billigare än mitt tidigare 50 mbit.
nån annan som har den nya 100 mbit tjänsten som kan berätta vad dom får ut?
November 12, 2009
Jag fick det igår jag ligger på 50 mbit och 9 i upload,så har samma som förut hade då 50 mbit.
Så för mig funkar det inte så bra,eller så har jag kopplat fel
Utorrent mm la av med med detta modem och det trådlösa får jag ej med igång.
Så jag byter nog tillbaks till mitt 50 mbits modem aldirg något strul med det.
För detta är ju bara skit har ringt com hem ett par gånger och dom vet inte vad felet är
Mvh Peter
November 12, 2009
Nice att dom fixat det
Men jag har även deras Ip som strulade lite i början med men deras 100 Mbits strular än
Kommer upp i 50 som förut,dom frågade mig massa saker som om mitt nätverkskort stödjer 100 så klart jag kollat det
Så dom kan inte fixa till felet,dom är helt ställda ringt 3 ggr nu
Men skall säga till om ditt fel som verkar vara likvärdigt med mitt
Tja tack för svar
January 19, 2003
SWEwillow wrote: Nice att dom fixat det
Men jag har även deras Ip som strulade lite i början med men deras 100 Mbits strular än
Kommer upp i 50 som förut,dom frågade mig massa saker som om mitt nätverkskort stödjer 100 så klart jag kollat det
Så dom kan inte fixa till felet,dom är helt ställda ringt 3 ggr nu
Men skall säga till om ditt fel som verkar vara likvärdigt med mitt
Tja tack för svar
Comhem.se wrote: Vi lämnar en hastighetsgaranti på 50-100 Mbit/s på tjänsten som gäller om ansluten dator är utrustad med ett Gigabit Ethernet nätverkskort.
Vet att andra har haft problem att få ut 100Mbit med ett 100Mbit nätverkskort men har fungerat när de har bytt till ett 1Gbit nätverkskort.
July 1, 2002
Ja brorsans dator har bara 100 mbits kort, han får ut runt 58 mbit. Jag har gigabit nätverkskort, får jus t nu ut 107 mbit, Åandra sidan så strular det just nu, det dör lite då och då, så jag ska ringa supporten igen i morgon.
Började strula runt 22 tiden eller så, jag låg på 35 mbit, sen startade jag om modemet coh fick då ingen ip, efter flertalet omstarter så äre nu online igen, och rullar på 107 mbit
July 1, 2002
Mitt strular nu i kväll, vid 20 tiden eller så droppa hastigheten ner till 35 mbit, efter flertalet omstarter så verkar det vara rätt okej igen och jag får ut en bra hastighet, dock är Svarstiden lite för hög.
January 19, 2003
Synt wrote: Gjorde ett test med Bredbandskollen idag och fick
277.69 Mbit downloadoch 9.52 Mbit upload
Och jag har inte ens uppdaterat till 100Mbit än utan jag ligger kvar på 50/10
Får sådana resultat när jag kör med Firefox, när jag kör med IE så stämmer resultaten.
2 Guest(s)