comhem|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
comhem
FinskaLejonet
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 26, 2003 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

mitt internet cable från comhem har gåt extremet segt nu i ett par dagar! e dt nån mer som har råkat ut för dt ??? dt ska tydligen inte va några störningar på nätet!

crazyankan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
278769
February 26, 2003 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

trodde det gick alltid långsamt...

mikael_st
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1067
278811
February 26, 2003 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Njaa jag vet inte.. Tycker det e till och från.. men uppladdningen borde dem fan göra något åt !!!!

Sen en annan sak är att jag har ett NetGame modem.. det lila.. som köpte till... Men en kompis ringde ComHem innan jul o fick byta modem till ett Motorola och det kostade han ca 400kr. Så innan när han hade ett Netgame modem pinga han i CS ca:60 med det nya modemet pingar han i ca:20 och ofta lägre.

Jag blev sugen på modemet och ringde ComHem, killen jag pratade med sa att Com Hem skulle byta ut alla modem å att jag skulle få vänta nog 1månad. det gick en månad och jag ringde igen, då sa dem attt dem inte hade några planer på att byta modemen där jag bor eller nåt sånt.. Va konstigt cry

FinskaLejonet
Medlem
279152
February 27, 2003 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har snackat me några polare som har comhem o en av dom har oxå bytt modem o sa att dt har blivit snabbare!

han sa att dt va fel på vissa av dom lila modemen

mikael_st
Kommer du hit ofta?
Medlem
279160
February 27, 2003 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

ahh jag vill med ha ett nytt Motorola mode.. man pingar minst lika bra som med Bostream 2.5mbit med det nya modemet.. ska göra allt för att få det 😀

FinskaLejonet
Medlem
279171
February 27, 2003 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

jag ringde dit o förklara att dt gått extremt segt länge nu! dom kommer me att jag ska köra tp test fan i hundra år 😡 👿

kakkos
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
279529
February 28, 2003 - 3:11 am
sp_Permalink sp_Print

Undrar bara lite så där, VARFÖR i h--vete jagar alla hatighet o gnäller på operatörerna hela tiden ? ring dom o snacka med dom istället för o lägga ut en j--la massa tråkiga inlägg i ett annars så himla bra forum. Var o vartannat inlägg handlar ju om hur "..dålig hastighet.." man inte har eller har. pröjsar du för en grej, ja men acceptera då att det är bra ELLER skitdåligt. Valet är ditt. Vill du byta, varsågod, ingen hindrar dig. Bortskämda snorungar, de e va som flockas här, likt dyng-baggar runt en kamel-skit.

Trodde faktiskt att detta var en seriös sida för diskussioner runt problem man hade, hjälpa o bli hjälpt, men det verkar bara vara en massa folk som vill skryta om bandbredd hit o dit o hur HIMLA bra man har det hos den ena eller andra leverantören, Hastighet hit o bandbredd dit o lagg här o där, MASSA J--LA BULLSHIT e va de e. Väx upp för F-N folks o bli lite seriös. Ge vettiga svar på vettiga frågeställningar.

P.S.
Jag kräver av Svenska staten att dom inför obligatorisk grammatik-kontroll. Jag e stolt Svensk. TROTS mitt Finska ursprung så skriver jag MYCKET bättre än dom flesta svenskar. Vad har NI till ert försvar ??
D.S.

/Juha

tom491
Medlem
Forum Posts: 194
279547
February 28, 2003 - 7:25 am
sp_Permalink sp_Print

NetPerSec är roligare än TPtest - visserligen bara min åsikt men i alla fall?

Ett forum som detta fungerar väldigt bra för att dela med sig av erfarenheter kring till exempel hårdvara som modem och dyligt.

Att sedan svarstiden för ping inte är ett på hur snabb överföringshastighet man har är väl rätt självklart, om den inte påverkas med någon, för mig okänd, beräkning av paketens vägval (routingtabeller).
Men något sådant finns väl inte i avtalstexten för internetabbonemanget ?

Och angående språket, så finns det mycket språkliga brister i detta forum.. Men använder man svordomar i var, eller i varannan mening, tycker jag inte man skall klaga så mycket... .. .

mikael_st
Kommer du hit ofta?
Medlem
279579
February 28, 2003 - 8:43 am
sp_Permalink sp_Print

Jo det här e en bra sak att disskutera juh !! man kan få saker lösta utav det. tex om man vet att många har fått det här nya modemet har man juh nåt att komma med till ComHem !!

och du Kakkos.. du ska fan inte klaga på stavningen eller grammatiska fel. jag är hel svensk !! och jag vet att jag inte e bra i svenska för det. Men det är inget som du ska klaga på! Alla är inte lika bra som alla andra är! fy fan va lågt att gå och klaga så som du gör !! 👿

dAMIEN76
Medlem
Forum Posts: 234
279957
February 28, 2003 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Kakkos wrote: Undrar bara lite så där, VARFÖR i h--vete jagar alla hatighet o gnäller på operatörerna hela tiden ? ring dom o snacka med dom istället för o lägga ut en j--la massa tråkiga inlägg i ett annars så himla bra forum. Var o vartannat inlägg handlar ju om hur "..dålig hastighet.." man inte har eller har. pröjsar du för en grej, ja men acceptera då att det är bra ELLER skitdåligt. Valet är ditt. Vill du byta, varsågod, ingen hindrar dig. Bortskämda snorungar, de e va som flockas här, likt dyng-baggar runt en kamel-skit.

Trodde faktiskt att detta var en seriös sida för diskussioner runt problem man hade, hjälpa o bli hjälpt, men det verkar bara vara en massa folk som vill skryta om bandbredd hit o dit o hur HIMLA bra man har det hos den ena eller andra leverantören, Hastighet hit o bandbredd dit o lagg här o där, MASSA J--LA BULLSHIT e va de e. Väx upp för F-N folks o bli lite seriös. Ge vettiga svar på vettiga frågeställningar.

P.S.
Jag kräver av Svenska staten att dom inför obligatorisk grammatik-kontroll. Jag e stolt Svensk. TROTS mitt Finska ursprung så skriver jag MYCKET bättre än dom flesta svenskar. Vad har NI till ert försvar ??
D.S.

/Juha

Suck... Hetsa upp sig över struntsaker. Har du för mycket fritid, eller bara ett innehållslöst liv?
För övrigt är ditt inlägg helt "off topic" så jag skulle vilja påstå att du inte är ett dugg bättre, snarare tvärtom!
Dessutom kan jag inte påstå att din svenska är något speciellt bra, se bara på:

Kakkos wrote: ring dom o snacka med dom istället för o lägga ut en j--la massa tråkiga inlägg

Kakkos wrote: Väx upp för F-N folks o bli lite seriös.

Skulle du kalla ovanstående för bra svenska?
Det är du nog isåfall ganska ensam om.
"Kasta inte sten i glashus" :arg:

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
280132
March 1, 2003 - 2:38 am
sp_Permalink sp_Print

Kakkos wrote: Jag e stolt Svensk. TROTS mitt Finska ursprung så skriver jag MYCKET bättre än dom flesta svenskar. Vad har NI till ert försvar ??

Jag är också stolt svensk. Trots mitt utomnordiska ursprung behärskar jag det svenska språket mycket bättre än de flesta - svenskar som ickesvenskar. Vad har du att säga till ditt försvar, Juha? Av ditt skriftspråk att döma verkar du behöva några år till i skolan.

Vill du att jag pekar ut alla grammatiska fel i din text? Jag återkommer imorgon, nu måste jag faktiskt sova, tröttheten håller på att besegra alkoholen.
Bara min personliga åsikt klockan halv fyra en lördagmorgon.

/Peter

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 108
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL