August 22, 2005
Min hyresbostad har precis blivit ansluten till comhem o jag undrar vilka erfarenheter ni har med comhems bredband, de kan ju erbjuda 1mb. Har Telia just nu o tänkte kanske byta. Om det ofta är nere eller om man inte kan använda hela bandhastigheten osv...
De använder ju DHCP precis som Telia men jag har haft samma ip nummer sen jag fick bredband för 1,5 år sedan o det är nått jag uppskattar 😀 odet skulle kanske försvinna om jag bytte till comhem.
Om man har en server o behöver samma ipnummer, vet nån hur man får dynamisk DNS så DNS namnet pekar på det nya ip numret automatiskt.
July 25, 2001
Det finns tjänster som kopplar ihop din dynamiska dns till ett hostnamn, t:ex http://dns2go.deerfield.com// eller http://www.no-ip.com/
Mvh
Peglas
December 20, 2001
August 22, 2005
Peglas wrote: Det finns tjänster som kopplar ihop din dynamiska dns till ett hostnamn, t:ex http://dns2go.deerfield.com// eller http://www.no-ip.com/
Mvh
Peglas
finns det gratis DNS namn?
September 12, 2002
Matts wrote: Har själv Com Hem o tycker det Suger Ordentligt...
Com Hem med sin 15 kb/sec Upload e inget för gamers.
15 kb/sec är det oberoende om du har 0.5 eller 1Mbit.
Det stämmer inte. IC500 har en uppstream på 128kbit/s dvs en hastighet omkring den du nämnde, IC1000 har dock 200kbit/s upstream, IC1000 har allstå 72kbit/s snabbare upstream än IC500.
EDIT: Skitsnack att det inte går att spela på ComHems uppkoppling.
June 3, 2001
Com hem är det sämsta skit bolaget jag har provat.. 😡 👿
Det var mer nere än uppe..
Igång 1 timme, nere 23.. så höll det på i över en månad..
Gubbarna kom och kolla men hitta inget fel (förvånad?).
Nä, det är fel på din dator fick man till svar..
Jag HATAR dom.. 😡 👿 😡
January 8, 2003
Va har ic-1000 snabbare upload det kan man inte märka alls ju.
Så fort någon laddar av en så sänks ju hastigheterna dramatiskt!
Det är sjukt, laddar så fint av en BBB kille på 120-125 sen helt plötsligt sänks det det till 75 för att en kille laddar på 3,25 av mig!
Men det är ju stabilt iallafall, på 3mån har det varit nere totalt 3 timmar.
Fixar man IClogin så slipper man dessutom den tråkiga proceduren med att ha deras startsida och logga in alltid.
December 18, 2002
polarn har bara problem... t ex så kan han ej lira counter strike mellan 06.00 -> 24.00 han har ms på 3-400 pingar pajj sig i stortsett, jao jao vete gudan vad som är fel... mycket lol comhem säger åt han att göra TPTEST varje dag KL 15.00 men det dom inte förstår är att det visar juh bara din bandbredd den är det inge fel på... yeye pingar man hans hem IP lr han pingar en CS servers IP tro mig inga fina MS :
yeye ComHem har då bestämt sig att ICKE göra en felanmälan! mest lol 👿
October 13, 2001
Jo jag har ComHem IC1000.. Och det suger i upload.. På morgonen runt 7 - 10 så har jag upload i ca 30kb/s men sen så är den nere i 15kb/s.. men min download är alltid bra! 120kb/s alltid !
Och du kommer nog att få det nya modemet (Motorola) istället för NetGame.. och med det nya modemet äger man på internet.. slår bostream 2.5 i ping !! (min polare har det nya modemet) *jag vill ha det med*
December 20, 2001
December 2, 2001
mikael_st wrote: Jo jag har ComHem IC1000.. Och det suger i upload.. På morgonen runt 7 - 10 så har jag upload i ca 30kb/s men sen så är den nere i 15kb/s.. men min download är alltid bra! 120kb/s alltid !
Och du kommer nog att få det nya modemet (Motorola) istället för NetGame.. och med det nya modemet äger man på internet.. slår bostream 2.5 i ping !! (min polare har det nya modemet) *jag vill ha det med*
Sånt beror oftast på vart bandbrädden till stationen kommer från och om de är mkt folk på den stationen som tankar mkt.
Men de beror helt på vad du gör med ditt bredband.. Sitter du mkt på fileshareing program är Telia ett klart bättre val med tanken på att när ComHems ursunkiga upload belastas går oftast inte downloaden med mer än max 20-30kb/s, Detta probelm finns givetsvis även hos ADSL men eftersom ADSL överlag har bättre upload så påvärkas downloaden mindre. Även spel fungerar normalt bättre med mer upload. ända sälet att byta till comhem är dom du typ bara surfar och chattar lite och vill ha ett lägre pris på internet.
Annars tycker jag själv mitt Bostream fungerar riktigt bra. Härlig download på 300kb/s och även en godkännd upload på runt 90kb/s och inget inloggningstjafs eller sånt skit 🙂
1 Guest(s)