May 2, 2006
jonte_power wrote: Jag är otroligt nöjd med min ComHem lina..
stabil och dessutom får jag utlovad hastiget 24/8
Instämmer. Jag har ganska nyligen flyttat och det finns inte tillgång till fiber i den nya lägenheten. ComHem kunde ordna fram det snabbast så jag beslöt mig för att prova. 24/8 mbit och de håller vad de lovar (bor förvisso i centrala Göteborg så det väger in). Ett par gånger har jag varit tvungen att starta om modemet/routern men i övrigt har det funkat mycket bra.
September 1, 2002
Hade 8/8 från Comhem under ett års tid. Den var nere flertalet gånger och många av gågnerna med flera dagars avbrott. Detta innefattade även telefon som jag då hade via dem.
EDIT: hastighetsmässigt kunde jag ladda hem i 750kb/s och upp i 690kb/s. Detta är då en bit i från 8 mbit.
Kan även tillägga att supporten aldrig har gett ett vettigt svar någonsin och de visste dessutom inte vad full- respeltive halv duplex var när jag frågade om detta. De kopplade mig till chefen som slog i en bok "broadband for dummies" eller nåt.
Vid sista avbrottet, som varade i 10 dagar, sade jag upp skiten.
Nu har jag flyttat och sitter med sköna BBB 100 mbit.
Men som sagt, har du inga andra alternativ (annat än adsl) så får du helt enkelt stå ut med Comhem.
Har du möjlighet till annat bredband (ej adsl) så kör på det.
February 10, 2004
HardCoder wrote: Jag med är nöjd med mitt comhem, har 24/8 är nöjd med allt utom priset... 450 kr månaden... i grannhuset har de stadsnätet och kan få bahnhof 30/30 för 199 kr månaden. Men rent servicemässigt så har comhem fungerat mycket bra faktiskt.
fan va surt :S jag hade snylltat lite på någons okrypterade trådlösa lina 😉
ang. comhem, hur pass stabil är deras lina uppåt, om man har typ 10/10?
skulle de funka att dra upp en spelserver med typ 20- 30 slots utan lagg?
/Adde
June 20, 2008
Ett par polare hade Comhem och när vi lirade online hade de extrema periodiska paketförluster (olika abbonemang men samma stad) efter en aning frustration så felsökte jag skiten åt dem och det visade sig att de hade "glömt" att uppgradera lite hårdvara (min gissning) eftersom en router / switch satt och kastade paket den inte orkade skicka vidare. När jag väl hade identifierat deras problem hotade de min polare med att om felet inte var deras så skulle han få betala räkningen innan de skickade ut service personal när han kontaktade dem om det. Sen tog det ett par veckor och hårdvaran vart uppgraderad.
Personligen tycker jag det är dålig stil att hota sina kunder med att få betala deras felsökningar och ännu sämre att deras avtal gör det möjligt så jag skulle inte rekomendera Comhem.
1 Guest(s)