June 7, 2005
Det verkar som att när man får problem med datorn så får man typ ALLA sorters problem.
Nu över natten så har min hastighet gått från standard ComHem 24 megabit till 128 kbit. Fattar inte vad som har hänt. ComHem rapporterar "ingen störning" i mitt område".
Händer detta ofta med ComHem? Jag har enbart haft det i ett år.
November 27, 2002
säger dem "vi har inga störningar i ditt område" när du ringer och frågar varför hastigheten har minskat till 128kbits? Isf ring igen och be att få prata med en ny människa och framför ditt problem igen.
Är det så att du ringde och lyssnade på deras förinspelade medelande så ring igen, men se till att få prata med en människa och fråga vad som står på.
Jag har ej 24mbits, men 8. Det brukar ligga på 8, när det väl funkar vill säga. Men det kanske är en annan historia hihi
June 7, 2005
Zunk wrote: säger dem "vi har inga störningar i ditt område" när du ringer och frågar varför hastigheten har minskat till 128kbits? Isf ring igen och be att få prata med en ny människa och framför ditt problem igen.
Är det så att du ringde och lyssnade på deras förinspelade medelande så ring igen, men se till att få prata med en människa och fråga vad som står på.
Jag har ej 24mbits, men 8. Det brukar ligga på 8, när det väl funkar vill säga. Men det kanske är en annan historia hihi
Nä jag ringde dom aldrig utan använde comhems websajt. Dom har en stör-kontroll där. Min reala hastighet ligger väl på kanske 17 megabit om jag kommer ihåg det senaste TPtestet jag gjorde för ett halvår sen. Blir kanske 1 megabyte per sekund i optimala förhållanden. Nu är det max 16 kilobyte per sekund :cy:
November 22, 2001
Comhem har blivit helt värdelösa sen de gick ihop med vilka det nu var.
Innan hade jag alltid drygt 8Mbit tokstabilt.
Efter så går linan ner i hastighet lite då o då.
De har fixat det efter jag ringt alla gånger, men jag tycker inte man ska behöva göra det varannan månad eller så.
June 7, 2005
Meh! Jag var i både Telia och BBB-träsket innan jag kom till ComHem.
Det jag undrar är om jag har lyckats messa upp min dator eller om detta är ett "normalt" fel med ComHem. Jag gjorde inga konfigureringar/installationer som kunde ha taskat till det, fast man vet aldrig.
June 7, 2005
Imlal wrote: Om du inte har startat om modemet rekommenderar jag att du gör det. En annan sak som är värt att testa är att ändra duplex-läge på ditt nätverkskort (Testa 100-halv och 100-full)
//Jimmy
Har prövat. Samma skit. Ska chansa och göra en systemåterställning från Fredags utifall den udda chansen att nån inställning har blivit total tilltaskad.
June 7, 2005
Okej, efter några email växlingar med ComHem support, där dom tyckte (eventuellt) att det lät allvarligt och att jag borde göra felanmälan, så har nu mitt internet helt plötsligt börjat funka igen utan förvarning eller någon direkt orsak.
Om detta var en ComHem teknisk grej så tror man ju att kundsupporten kunde se det i sina uppgifter, men enligt gubben så var allt som det skulle vara.
Meh! Nu har jag mina 14 megabit...(på 24 megabit) men det är ungefär lika mycket jag hade innan. Tack för all hjälp.
1 Guest(s)