August 22, 2005
tjenare,
ska flytta in i en ny lägenhet snart och undrar vilken typ av internet-uppkoppling man ska använda. kabel-tv (comhem) eller adsl? vilket adsl abb är bäst? om jag förstått det rätt är "hårdvaran" densamma för alla adsl-leverantörer. det enda som skiljer dem åt är priset och support osv. jag kommer framför allt surfa och dl:a filer. med andra ord, inget spelande.
tacksam för svar, oscar.
January 8, 2001
ta det som är billigast, är fastigheten ansluten till Com Hem är det vettigaste valet att använda det.
Finns det kollektivavtal för ADSL ta det.
att com bort har sämre uppload än adsl är väl skitsamma, hur många gånger på ett år bryr man sig vad folk laddar från en med för hastighet kontra hur mycket roligare det är att tanka fortare(än vanligt 0.5 mbit adsl)
August 8, 2003
Har kört på comhem 1mbit i ca 1,5 år det har funkat helt okej modemet pajjade doch nyss var utan i tre dagar sedan kom det ett nytt och jag fick skicka tillbaka mitt gamla tyckte det funkade toppen... men som sagt dålig upload...
ligger faktist på 1,21 mbit download nu när jag testade med tptest...
upp sög däremot 214 istället för 256kbit...
October 28, 2002
S P R A Y !
Har alldrig haft avbrott med spray, snart ett år, dom gick inte enr under virus attackerna i natt heller.
Supporten är noobs och totalt blåst dock, men man är ju 1337 och behöver inte dom 8) Sen vilken support är inte noobs?
Spray kostar en krona mer än bostream. Bostream snackar om att ta bort flat rate, det gör inte spray. Spray var först med att sänka priserna och har inge telia-fasoner.
Jag rekommenderar spray varmt!
Kass upload på kabel-tv, bra att ladda hem, kasst att spela på.
ADSL har inte full duplex som någon ovan skrev. UL segar DL. Men men... kan du inte få annat så..
August 6, 2003
Vad menas med att ADSL är stabilare? Vad gör då comhem instabilt? Skärp er. Jag har comhem (IC1000) 1mbit, och det går bra mycket snabbare än ADSL. Upload är ganska segt, men man har _mycket_ bättre ping i diverse spel än med ADSL. Bara att se till att du får motorolas modem & inte nemos, då blir du garanterat nöjd.
1 Guest(s)