July 1, 2002
Halloj!
Fick igår mitt internet avstängt pga lite problem med en av räkningarna som betalades in.(även kabel tv stängdes av)
Efter att ha pratat med kundservice och rett ut problemen så kopplade dom på internet och tv igen.
Tog ett bra tag innan jag kunde få internet att fungera igen men efter ett tag hoppade det igång.
Märkte direkt att hastigheten inte var densamma.
Jag har 24/8 hos dom och mätte i Tptest 8/1 då tänkte jag direkt att dom måste kopplat in fel tjänst. Så jag ringde idag och det visade sig att det var fel tjänst som var inkopplad. Hon i supportne var väldigt trevlig och bad mig trycka reset knappen på modemet, sen dra ur sladdar i 10 minuter från modemet. Vilket jag gjorde. Sen kopplade jag in altl igen och hon ringde upp på mobilen.
Bad mig mäta igen. Och till min förvåning så hade resultatet nu blviit ännu sämmre, Nu får jag ut 1/1 ungefär. Ibland hoppar den till ca 7/2.
Personligen har ajg då aldrig sett några sämmre resultat på en 24/8 uppkoppling i mitt liv. Så jag är lite frustrerad.
July 1, 2002
Jo altså, innan dom stängde av så var allt normalt, Laddade hem filer i 2.9 mb/s och upload låg i ca 600-800.
Men efter dom satte på det igen så är det total kaos. och dom sa att det brukar ta ett tag för internet att få upp hastigheten igen efter mans tartar om modemet osv. Vilket jag personligen låter extremt skumt.
Dom bad mig bara återkomma på måndag. Men som det är nu så det internet knappt användbart.
1 Guest(s)