July 28, 2003
Hej.
Har nyligen flyttat från en adress till en annan och där jag bodde innan har jag haft skit bra nerladdningshastigheter. Jag har 100/10 och har för det mesta legat på typ 11mb/s när jag laddat ner torrents från bla. hdbits.
Nu i den nya adressen så ligger den och kämpar på 5mb/s den pendlar från 2mb/s till 5mb/s.
Det tragiska är att jag får 100mbit när jag kör bredbandskollen.
Har kollat inställningarna i modemet (jag har deras netgear modem med inbyggt trådlöst) och haft flood detection avstängt samt brandväggen.
Har testat olika torrents i olika datorer med samma dåliga resultat känns som att den har en hastighetsspärr på 5mb/s typ men det har den inte har kollat 😉 så stryk det.
De torrents jag testat har haft över 500 seeders och väldigt få leechers. Men det har aldrig spelet roll förut.
Jag har samma modem och samma datorer som förut och inte gjort något annorlunda. Har även testat 2 ny formaterade och nyinstallerade datorer. Alla med kabel så inget trådlöst.
Har pratat med comhem och efter många om och men så sa det istortsett att det är inte deras problem då jag har får bra hastighet från tex bredbandskollen. Innan jag ringer och säger upp det och skaffar annat. Vad kan ni tro är problemet?
Tacksam för hjälp!
1 Guest(s)