April 1, 2003
har en server stående hemma, och två andra datoer, och alla kopplade till en D link 804 router.
Här omdan så bytte plödsligt routern det interna ipnummret till servern, från 192.168.0.101 till -||-.-||-.-||-. 100
och sedan tillbaka igen efter nån timme... 😕
iaf så efter det fungerar inte min webserver utåt, dvs ingen annan utanför mitt nätverk kan nå webservern...
alla andra program(ftp, cs server, telnet) går att nås utifrån, men inte webservern...nån som vet vad det kan vara för fel?
jag ändrade inget i routerns konfig....
February 1, 2002
oxiswoofer wrote: har en server stående hemma, och två andra datoer, och alla kopplade till en D link 804 router.
Här omdan så bytte plödsligt routern det interna ipnummret till servern, från 192.168.0.101 till -||-.-||-.-||-. 100
och sedan tillbaka igen efter nån timme... 😕
iaf så efter det fungerar inte min webserver utåt, dvs ingen annan utanför mitt nätverk kan nå webservern...
alla andra program(ftp, cs server, telnet) går att nås utifrån, men inte webservern...nån som vet vad det kan vara för fel?
jag ändrade inget i routerns konfig....
Hej!
Det ser ut som att du har Dhcp utdelade ip-adresser från routern och då byter den med det mellanrum i tid som du har ställt in i routern.
För att slippa detta problemmet så får du konfigurera den för att använda fasta ip-adresser istället, dvs att disabla /slå av Dhcp servern i routern.
Och sätta fasta ip-adresser på dina maskiner i ditt interna nätverk.
1 Guest(s)