December 4, 2005
Tjena! jag har problem med min D-link 604 Router. jag har Comhem 8000 uppkoppling och har två datorer som skall ha tillgång till internet genom routern. jag har fått det att funka förut men vet inte vad det är meningen att jag skall göra. får inte kontakt med Routern genom cmd, när jag använder commandot "ping 192.168.0.1" står det att Målvärds datorn kan inte nås"
// skulle vara evigt tacksam om någon som har stött på samma sak kunda hjälpa mig.
December 25, 2000
En exakt förklaring tänker jag inte sätta tid på att skriva tyvärr, ring någon som får betalt för att ge support istället. (D-link kanske har ett supportnummer?)
Kontrollera att datorerna får ip-addres automatiskt. Om du inte vet hur man gör detta använd guiden som finns i windows för att göra det. Alternativt kanske manualen till din router berättar exakt hur du skall gå tillväga för att göra så att så är fallet. När du gjort detta nollställ routern (med resetknappen inte genom att bara dra ut strömmen) och den torde hamna i ett läge där den automatiskt delar ut ip-addresser och allting fungerar som det skall.
1 Guest(s)