November 22, 2003
Har fått problem med min router. Den fryser totalt med ojämna mellanrum. För att få igång internet igen så måste jag dra ur strömkabeln och sen sätta i den igen. Då har jag internet igen, ibland bara i några minuter, ibland i några timmar. Vad beror detta på?
Routern ligger under modemet, båda två alstrar mycket värme, kan felet bero på värme-problem?
April 23, 2003
När jag hade min 604, fungerade den jätte bra, försök få det att vara lite luftigt vid den bara..
Men adamnassjo, netgear är ju nog värre.. tycker det är lite förjävligt att köpa en router för runt 1200kr och sedan förstå att det är 10Mbps (inte ens det) halv duplex på WAN porten. Det var inte ens utskrivet.. 😕
March 27, 2003
POE wrote:
Men adamnassjo, netgear är ju nog värre.. tycker det är lite förjävligt att köpa en router för runt 1200kr och sedan förstå att det är 10Mbps (inte ens det) halv duplex på WAN porten. Det var inte ens utskrivet.. 😕
Så mycket Off så att nån snart kommer säga ifrån:
Jag har inte hört nån som har de problemet. Det jag menar är att D-link låser sig, resetas utan anledning osv.. Rena fel. Ditt bekymmer tror jag beror på att du inte läst det finstilta...
April 23, 2003
adamnassjo wrote: [quote=POE] Men adamnassjo, netgear är ju nog värre.. tycker det är lite förjävligt att köpa en router för runt 1200kr och sedan förstå att det är 10Mbps (inte ens det) halv duplex på WAN porten. Det var inte ens utskrivet.. 😕
Så mycket Off så att nån snart kommer säga ifrån:
Jag har inte hört nån som har de problemet. Det jag menar är att D-link låser sig, resetas utan anledning osv.. Rena fel. Ditt bekymmer tror jag beror på att du inte läst det finstilta...
sant, men måste fortfarande klaga.. 🙂
*0fftopic* 😉
November 22, 2003
Jag misstänker att routern blir uppvärmd av modemet som brukar bli rätt så hett av att stå igång 24/7. Delade på dom förut innan jag drog till pingisen, hängde sig två gånger till. Det har dock inte hängt sig medan jag varit borta. Tänkte testa i cs nu om skiten hänger sig.
Nja, god luftväxling tror jag inte att det är. Modemet och Routern ligger bakom skrivbordet. Ovanpå ormboet av alla kablar.
May 23, 2001
POE wrote: När jag hade min 604, fungerade den jätte bra, försök få det att vara lite luftigt vid den bara..
Kan ju lova dig att om du gått in på Netgears sida och kollat specifikationerna så skulle det stått där. Sen om inte butiken där du köpt routern i fråga inte skriver ut specifikationer är ju inte Netgears fel.
Dlink har stora problem med sin 604a om man söker på dlink 604 lär forum databasen bli överbelastad.
April 23, 2003
stormaz wrote: [quote=POE]När jag hade min 604, fungerade den jätte bra, försök få det att vara lite luftigt vid den bara..
Kan ju lova dig att om du gått in på Netgears sida och kollat specifikationerna så skulle det stått där. Sen om inte butiken där du köpt routern i fråga inte skriver ut specifikationer är ju inte Netgears fel.
Dlink har stora problem med sin 604a om man söker på dlink 604 lär forum databasen bli överbelastad.
Nej, det är grejen, det står ju inte ens på netgears websida, försök själv att se det här nånstans:
http://www.netgear.com/products/details/FVS318.php
(sorry for offtopic igen .. )
May 23, 2001
POE wrote: [quote=stormaz][quote=POE]När jag hade min 604, fungerade den jätte bra, försök få det att vara lite luftigt vid den bara..
Nej, det är grejen, det står ju inte ens på netgears websida, försök själv att se det här nånstans:
http://www.netgear.com/products/details/FVS318.php
(sorry for offtopic igen .. )
Står faktiskt inte, får väl be om ursäkt...
Håller med dig att det är jävligt dåligt att inte skriva ut det.
January 2, 2003
January 2, 2003
Köpte en sån förra veckan...Kaputt redan vid inkoppling..
Åkte och fick en ny, den funkade litegrann...Men ströp mitt Telia 8Mbit till 0,5 ungefär...
Gissa om handlaren fick tebax den..
D-Link kommer jag aldrig mer att fundera över..
Kör med en serverburk istället..Som från början...
Men man kastade bort en 5-6 timmar i onödan på skrotet..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)