August 11, 2001
Jag kan inte få kontakt med min d-link 604 router.
Jag skriver in 192.168.0.1 i webläsarens fönster, men inget händer. Nätet funkar på båda datorerna, men jag kan inte bläddra i nätverket. Dvs skicka filer mellan datorerna.
Jag har provat att dra ur strömsladden i några minuter, samt resetat den via den lilla knappen därbak...
Vad göra?
January 28, 2003
August 30, 2005
604 är en världelös router som lever sitt eget liv. har haft många som har haft alla möjliga fel p sinna 604 även jag har haft en sådan som hade sinna konstiga stunder. oftas hjälpte det att trycka in något för att reseta den men om du trycker inne för länge så kan routern gå sönder i mjukvaran.
mitt råd är kolla efter en ny
August 11, 2001
Zix0r wrote: start menyn->Kör->skriv "cmd" tryck OK-> skriv "Ipconfig" tyck enter
vad står det på standar-gateway?
det är de du ska skriva in i adressfältet
Sorry, ditt tips funkade inte! Någon som har fler tips?????
Som jag skrev i ursprungstråden så har jag provat att reseta den. Ett otal ggr. Efter samtal med d-links support så lyckades jag få igång nätverket, men kommer inte åt konfigen.
Jag misstänker att jag, som någon skrivit tidigare, har ändrat ip på routern. Jag borde på något sätt få fram det. Tycker jag iaf 😮
Jag är medveten om att 604:an har lidit av en del sjukdomar, men min har funkat nästan felfritt i 4 år nu. Den har blivit för varm nån gång per år, men det har räckt med att låta den vila ett tag.
Nu verkar det dock inte bättre än att jag får köpa mig en ny. 🙁
Ps! Ett tips till er som har en sådan. Alla som är köpta före 2004 har FEM års garanti på den. Köpta efter 2004 ska vara okej.
1 Guest(s)