November 8, 2003
Adam wrote: I routern kan du skriva in ett "lösenord". Då skapas automatiskt nycklar.
Sen skriver du in samma "lösenord" på klienterna.....
Så du menar? Lite svårt att veta.... 🙄
jo... men ja tänkte på de där med Shared Key, WPA, WPA-PSK
osv.. vad kan ja ställa in de för att de ska va säkert?
December 10, 2001
På min AP kör jag just nu 64-bitars WEP encryption. Detta är bara för att stoppa personer som kanske går runt och letar nätverk att leka med. Om WEP är aktiverat skiter dom troligen i det och går vidare. Och om du kör med att spärra alla MAC-adresser utan dom du godkänner blir det väldigt svårt för personer att ta sig in.
November 8, 2003
NH|Mimer wrote: På min AP kör jag just nu 64-bitars WEP encryption. Detta är bara för att stoppa personer som kanske går runt och letar nätverk att leka med. Om WEP är aktiverat skiter dom troligen i det och går vidare. Och om du kör med att spärra alla MAC-adresser utan dom du godkänner blir det väldigt svårt för personer att ta sig in.
okej... men de bör räcka med WEP?
December 10, 2001
mazzzter wrote:
men ja kan bara välja om ja vill ha WEP disable eller enable allså bara enable utan att ändra något mer?
Du klicka väl enable, sen får di välja om det ska vara 64, 128 eller 256-bitars encryption. (Du får välja något som klientdator/datorerna klarar av). Sen fyller du i en nyckel. Den nyckeln fyller du även i på klientdatorn när du väljer nätverk att ansluta.
1 Guest(s)