November 25, 2002
min di-624´+ lägger oxo av helt...
nätet funkar klockrent om jag skippar den.. men med den inkopplad så dyker nätet..
Detta är nu min andra Dlink, fick en ny pga detta fel även på den första..
Nu misstänker jag dock att det är transformatorn det är fel på, just pga av att loggen är tom strax efter ett nätdyk, och detta innebär ju att skiten startar om...
Väntar ivrigt på en ny transformator som dlink skall skicka ut.. återkommer när jag vet mer...
//Eat
December 15, 2002
Sker detta med ungefär 1 timmes mellanrum eller hur ofta är de? Kan ju bara rent av tänka mig att de uppstår efter halva lånetiden på ip:t. Tydligen får routern inget svar från servern. Tror inte detta är så lätt att komma runt. Du ska ju inte behöva trixa en massa med detta utan de ska routern klara av själv. Kan ju vara så illa att din router inte är helt kompatibel med den uppkoppling du har. Verkar vara en hel del som har problem om man söker lite på just din modell. Att vänta på en lösning från tillverkaren kan ta tid så kanske du borde byta router. Fast de kan ju vara någon annan på forumet som vet mer kring detta. Jag sitter ju inte själv med en dlink så jag kan inte kolla mer ingående.
December 13, 2003
min är också så, mitt comhem kopplas ner med 10minuters mellanrum,
men spelar jag cs så lägger det aldrig av, men när jag bara kör msn eller Irc så lägger den ner, även om jag använder Dc++ så kan den lägga ner.
Men det är bara till den ena datorn
Har testat att koppla bort Zonealarm men problemet kvarsår.
Ska testa den nya firmwiren när jag kommer hem
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
July 29, 2005
1 Guest(s)