October 2, 2003
June 20, 2002
denstore wrote: Jag har problem med min. Den envisas med att tappa uppkopplingen. Kan vara min comhem 8mbit som inte är riktigt kompis med den dock. 2mbit funkade hur bra som helst.
Testa att ställa den någonstans med lite mer utrymme, alt. rikta en fläkt mot den och se vad som händer.
Lillebror kunde inte spela WC3 hemma hos far i början med den, men sen ställde vi den på högkant en bit ifrån all annan värmealstrande utrustning och sen dess har det inte varit några problem.
Har hört från andra att de lider av värme också.
March 11, 2003
boogey wrote:
Testa att ställa den någonstans med lite mer utrymme, alt. rikta en fläkt mot den och se vad som händer.Lillebror kunde inte spela WC3 hemma hos far i början med den, men sen ställde vi den på högkant en bit ifrån all annan värmealstrande utrustning och sen dess har det inte varit några problem.
Jo, det är kanske möjligt, men det är ju bisarrt att en sprillans ny grej går och blir för varm vid det användandet den är gjord för. Otroligt fånigt.
Dock kopplar den inte ner lika ofta om man har t.ex webbradio under gång. Så egentligen borde det ju inte vara att den ogillar aktivitet. Snarare tvärt om.
June 20, 2002
denstore wrote: [quote=boogey] Testa att ställa den någonstans med lite mer utrymme, alt. rikta en fläkt mot den och se vad som händer.
Lillebror kunde inte spela WC3 hemma hos far i början med den, men sen ställde vi den på högkant en bit ifrån all annan värmealstrande utrustning och sen dess har det inte varit några problem.
Jo, det är kanske möjligt, men det är ju bisarrt att en sprillans ny grej går och blir för varm vid det användandet den är gjord för. Otroligt fånigt.
Dock kopplar den inte ner lika ofta om man har t.ex webbradio under gång. Så egentligen borde det ju inte vara att den ogillar aktivitet. Snarare tvärt om.
Jo, klart illa med överhettningen.
Var det Comhem du hade innan också?
Annars verkar routern ha vissa problem med Comhem, även om detta är det enda konkreta jag kan hitta:
"Jag har skaffat en D-Link DI-604 router för att kunna ansluta mer än en dator till comhems nät. Uppkopplingen sker förstås med kabelmodem och har tidigare varit i stort sett problemfri.
Med DI-604 inkopplad bryts förbindelsen alltid efter en stund. Genom att studera 604:ans statusinformation har jag kommit fram till att det har att göra med förnyelsen av den IP-adress som comhem delar ut via
dhcp. Försök till förnyelse sker efter en timme och då blir jag nedkopplad.
Flera personer har noterat samma problem och har frågat om hjälp på nätet på olika sätt, men jag har inte fått någon ledning av de få svaren. Jag har kontaktat D-Link i Sverige och comhem utan att få
särskilt mycket hjälp. Dessutom har jag provat de tips och råd som jag trots allt har hittat (öppna port 67 och 68 för trafik, se till att trafik från IP-adress 10.0.0.1-10.0.0.6 släpps igenom) utan resultat, men jag undrar om jag verkligen gjorde rätt när jag försökte. Var skall dessa ändringar göras? Är det i Firewall eller i Virtual Server? Vilket protokoll, TCP, UDP eller...?"
March 11, 2003
Jag ville bara berätta att jag verkar ha fått ordning på mina urloggningsproblem. Körde på uppmaning från en bra supportkille på comhem detta lilla program. Funkar hur fint som helst.
http://iclogin.sourceforge.net/
1 Guest(s)