February 13, 2002
Kolla på egenskaper för TCP/IP-protokollet (beroende på OS så ser det lite olika ut.)
Win2000 - Högerklicka på "Mina nätverks-platser" - "Egenskaper" - Dubbelklicka på "Anslutning till lokalt nätverk" - "Egenskaper" - Markera TCP/IP och välj "Egenskaper" - Klicka på "Avancerat" - Under fliken "WINS" ser du om netbios är aktiverat.
Kan vara samma för XP.
Lycka till.
/Kakkos
July 19, 2002
Kakkos wrote: Kolla på egenskaper för TCP/IP-protokollet (beroende på OS så ser det lite olika ut.)
Win2000 - Högerklicka på "Mina nätverks-platser" - "Egenskaper" - Dubbelklicka på "Anslutning till lokalt nätverk" - "Egenskaper" - Markera TCP/IP och välj "Egenskaper" - Klicka på "Avancerat" - Under fliken "WINS" ser du om netbios är aktiverat.
Kan vara samma för XP.
Lycka till.
/Kakkos
ska se....och tack.
September 17, 2001
chippen wrote: Jag hade en j**la massa problem med min di-804 men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde....sorry!!! :whops:
Har oxå probs med min DI-804. Kommer åt datorerna, men kan inte se dem under "Visa datorer i arbetsgruppen" (kör WinXP). Wierd.
Kör DMZ på ena datorn, för att kunna röra mig fritt på nätet. Kunna skicka/ta emot filer på ICQ och dylikt. Fungerar smärtfritt. Kan dock inte skicka/ta emot filer (över ICQ) på den andra datorn som är inkopplad i nätverket. Vad kan felet vara? Den inbyggda brandväggen i switchen? Går inte den att inaktivera?
Kan man öppna port 0-65535 på både UDP och TCP på den datorns IP för att få tillgång Internet fullständigt?
Någon här på NH.se som kör DI-804 + Telia ADSL i WAN-porten? Har ni problem, eller känner ni av samma saker jag beskriver ovan?
July 19, 2002
Biblo wrote: jag har också haft liknande problem... hade jag olika arbetsgrupper funkade det.. det var helmysko...
Enklasete är ju att mappa dem olika hårdiskarna på datorerna..
högerklicka på den här datorn>> mappa nätvekerksenhet>> ange ip
fråga om vill ha mer hjälp
det e fixat..la in IPX på datorerna 🙂
1 Guest(s)