December 3, 2005
Installera trådlöst nätverk igår och allt gick fint på den nya datorn och så men på den gamla funka först inte internet . nu har jag lyckats fixa det men datorerna hittar inte varandra i nätverket. nån som vet hur jag ska göra. börjar bli jobbigt som fan . har alla filer och så som jag behöver på den gamla.
June 9, 2001
Som thomas J skriver, vad för krypteringstekniker osv använder du? Vilken modell på routern (antar att det är router), framförallt, vad för märke på kortet som sitter i datorn som du inte kommer åt? Är det tex SuperG eller dyl. på routern, testa stänga av det.
Annars så finns ju alltid D-Link supporten, se till att du inte hamnar hos en kvinnlig support dock.
January 20, 2003
gizmo wrote: Som thomas J skriver, vad för krypteringstekniker osv använder du? Vilken modell på routern (antar att det är router), framförallt, vad för märke på kortet som sitter i datorn som du inte kommer åt? Är det tex SuperG eller dyl. på routern, testa stänga av det.
Annars så finns ju alltid D-Link supporten, se till att du inte hamnar hos en kvinnlig support dock.
Tyvärr så hjälper de inte med fildelning samt att det inte har något med routern att göra sålänge han kommer ut på nätet med båda...
Felsök inte i fel ända, börja med datorerna och testa gärna med något annat program för att dela ut t.ex. FTP så kommer det säkert fungera.
May 29, 2001
d3cibel wrote: ska prova med ftp klient nu . har installerat flashfxp . men hur gör jag för att föra över ? . provade quickconnect och skrev in andra datorns ip men den kunde inte coneccta.
Du måste köra en ftp server på den andra maskinen, rekommenderar serv-u för det är lätt att konfigurera.
1 Guest(s)