May 5, 2004
Kört ett tag med en USB sticka med ndraft. till mitt mediacenter i vardagsrummet. Alltid gått lite segt men inte tänkt mer på det. Men så testa jag för skojs skulle via bredbandskollen och fick 5Mbit ner och 30mbit upp när jag testade med USB stickan. Tänkte vafan har ju 30/30 ner i sovrummet via laptopen, och det rummet ligger nån meter längre från routern.
Så jag installerade ett minipcie AC kort från intel i media riggen. Med extern antenn osv. Men fenomenet kvarstår. Nu får jag istället 3mbit ner och 90mbit upp när jag testar mot bredbanskollen. Min andra rigg med AC kort får 95/95 fast då i samma rum som routern står i.
Tycker det borde va kass uppload också om nu datorn står i nån jävla skugga.
Testade även med en annan USB N sticka och får lika konstiga resultat där. Har testat med två datorer o får lika konstiga resultat på stället där datorn står. :S
Nån som har några förslag?
May 5, 2004
-Tjalve-;1295391 wrote: Jag håller med Marcuz. Testa med en annan dator orecid där den som felar står. Eller flytta den felande till en annan plats. Har du någon brandvägg, antivirus eller liknande?
Eftersom det funkar med laptopen samt min andra rigg med AC kort full fräs. Samt skrev att jag testat med 2 riggar vid området där datorn står. Båda är iof AM1 plattformar, men med olika brädor o prollar.. Ska testa med nån annan gammal rigg jag har ligger.
Inge AV eller dyl. Clean win7 installs på alla riggar utom laptopen..
1 Guest(s)