January 7, 2005
Har precis uppgraderat från ADSL 0.5 Mbit till 8 Mbit.
Men jag kommer bara upp i 5 Mbit i download, kan ju ha att göra med avståndet till telestationen som är ungefär 2 kilometer. Grannen som bor ca. 150 meter ifrån mig kommer upp i 7 Mbit med samma leverantör.
Kan dom 150 metrarna verkligen göra så stor skillnad ?
Sen uppgraderingen har jag också börjat tappa ip-adressen väldigt ofta, hade aldrig det problemet innan. Har provat att köra utan router, men tappar ip-adressen ändå. Fel hos spray ?
June 17, 2004
Var idag och fixade spray 8000 till mig själv, bor 1,5km från umeå. hoppas den är stabil för mig. 🙂 visste ingenting om nån gräns. :S nån som kan visa en länk var man kan se vad det rätta är ? 25/50gb ?
EDIT: Hittade detta på deras hemsida.
3.5 Bredband 2000-tjänsten och Bredband 8000-tjänsten är begränsad till en överföringsmängd, totalt mängd av uppladdat data och nedladdat data, på max 50 GB per kund per kalendermånad. Skulle överföringsmängden överstiga 50 GB för en enskild kalendermånad äger Spray rätt till att begränsa kundens nedladdningsmöjligheter och eller uppladdningsmöjligheter eller helt stänga av kundens tjänst.
altså 25gb upp 25gb ner ? kan man se nånstans hur mycket man har laddat ner eller ? 😀 eller måste man chansa alltid på hur mycket man har laddat.
December 31, 2001
Har inte vart nere sen jag fick det och det är väll 1 månad sedan nu.
I början fick jag nytt ip varje förbannade dag och loggades även ur under kvällarna men det varade bara i ca 1 vecka och nu har jag inte fått något annat ip numer.
Tankar runt 750kbs från sunet har dock inte testat att ladda upp saker.
Pingen är all bra, ping sunet just nu med 15 ms och då spelar jag även everquest 2.
December 31, 2001
Snowball wrote: Problemet löst tror jag. Det är förmodligen min Router (D-link 804)som inte klarar mer än 5 mbit på wan-porten.
Har för mig att den nog inte klarar mer än 5 mbit, men jag hittar inget i instruktionsboken eller på nätet som bekräftar att det är så.
Själv kör jag med en d-link 604 och det funkar i alla fall.
1 Guest(s)