September 1, 2002
Tjo boys.
Har märkt att jag har väldigt dålig hastighet när jag laddar upp till min server.
Servern är en XP1600+, 512 MB RAM, Windows Server 2003 med BBB 4 mbit.
BBB-linan maxar 436 kb/s nedladdning (dokumenterat). TPTEST 3,55 mbit.
Jág har hemma Comhem (UPC) 8/8mbit och kan således ladda upp i 967 kb/s (detta är dokumenterat). TPTEST 7,87 mbit.
Ändock får jag endast 86 kb/s när jag FTP:ar till min server.
Jag har testat flertalet olika FTP-servermjukvaror samt FTP-klienter.
Har även testat både Passive och Active-mode. Med active får jag dock listningsfel.
Alla portar är korrekt "forwardade" i både min och servers router.
Någon som har ett tips eller tre? Tack.
January 20, 2003
Hade liknande problem när jag körde FTP på min BBB lina.
Körde ett x antal FTP-serverprogram och till slut hittade jag Gene6 FTP.
Där gick uppladdningen upp från ca 40-80KB/s till 1MB/s mot telia och BBB.
Så det kan vara FTP-programmet som sätter emot, fråga mig inte vad det är som gör det, för det gjorde jag på flera håll men fick inget vettigt svar och hittade inga speciella settings som hjälpte heller 🙂
September 1, 2002
BarateaU wrote: Jag skickar lite via ftp just nu och de går rätt segt fast jag har 8mbit ut.
Måste starta 4-5 sessioner för att komma upp i fulla hastigheten.
Så testa gör de du också.
Samma här, kör jag flera sessioner kommer de alla upp i 166 kB/s samtidigt. Men jag vill gärna köra en session med full hastighet (430kb/s).
Någon som har ett förslag?
September 1, 2002
Guufi wrote: Hade liknande problem när jag körde FTP på min BBB lina.
Körde ett x antal FTP-serverprogram och till slut hittade jag Gene6 FTP.
Där gick uppladdningen upp från ca 40-80KB/s till 1MB/s mot telia och BBB.
Så det kan vara FTP-programmet som sätter emot, fråga mig inte vad det är som gör det, för det gjorde jag på flera håll men fick inget vettigt svar och hittade inga speciella settings som hjälpte heller 🙂
Jag kör just Gene6 FTP, men har även testat 5 andra. Vissa ger under 100kb/s men de flesta ger just 166 kb/s. Knas!
March 19, 2003
har du testat upc mot upc?
när jag testade senast så testade jag mot telia och behövde då köra flera trådar för att maxa.
Men har inte testat upc mot upc för att se om de går bättre.
De kanske stramar åt när man kommer till andras nät så man måste köra flera trådar för att maxa.
January 4, 2005
Dinos ge inloggnings upp gifter ja testar ja ladda upp, har 100/100 mbit
sökte på nätet efter gratis ftp server program och hitatde detta: http://www.xlightftpd.com
Gratis för personal Use, testade 1Gbit till 100 Mbit och maxade utan problem.
1 Guest(s)