January 1, 2003
mitt internet är lite klyddigt nu den senaste tiden går min PING upp i 100-300 stabilt hela tiden och det känns precis som att nån tankar från mih och att jag själv tankar ner. men jag kan ladda hem i 60-70 kb när jag har en 0.6 mbit RADIOLAN så jag vet inte vad som kan vara fel...kanske kan vara nån som snor bredband ?? tack på förhand
December 26, 2002
Xstar wrote: mitt internet är lite klyddigt nu den senaste tiden går min PING upp i 100-300 stabilt hela tiden och det känns precis som att nån tankar från mih och att jag själv tankar ner. men jag kan ladda hem i 60-70 kb när jag har en 0.6 mbit RADIOLAN så jag vet inte vad som kan vara fel...kanske kan vara nån som snor bredband ?? tack på förhand
Hejsan!! Har du provat med att ändra i inställningarna för rök-puffar och hur snabbt de döda gubbarna ska försvinna??..Jag ändrade på detta..Innan hade jag ca 130-200 i ping!!..När jag ändrade på dessa inställningar så kom jag ner mellan 70-110 i ping..ganska så mycket alltså!!..Sen så kan det även ha med att hdd:n scannar då blir det lite "hackigt" för min del!!..Jag kör på ComHem 1,5 Mbit förvisso!!..Men som sagt prova och kolla ifall det funkar!!
May 23, 2001
whoracle wrote: stormaz: va dklassar du som bra uppkoppling?? adsl?
jag har 0.5Mbit adsl och det laggar rätt friskt i internet-fps(q3, cs) så jag skulle gärna få reda på nåra tweaks för minimilagg...
Jag klassar ADSL som bra uppkoppling. Jag kör med rate på 9999, vet även att många av mina kompisar gör det. Det som är dåligt här i min värld är modem och ISDN 🙂 Närmaste ställe där man kan få BBB eller något snabbare än ADSL ligger typ 10 mil härifrån....
2 Guest(s)