April 24, 2007
jag har 8 mb ner o 1mb upp
när jag kör tptest o liknande får jag ca 800kb/s upp som max. men när jag seedar torrents får jag aldrig mer än 110kb/s upp (inte ens flera samlat). jag vill kunna seeda snabbt!
vad kan vara problemet?
det har varit såhär med över 100 olika torrents.
jag användner utorrent 1.7.7 (nyaste)
mvh/nvidiaamd
April 24, 2007
faan.
jag visste det om byte och bit men det borde vara en starndard enhet istälet. dem två är lätta att missta och är dessutom mycket olika i värde.
dumma skit bredband. synd att jag tecknat 12 måndaders 8 /1 nyligen ood et gäller in på 2009. kan jag ringa dem o säga att jag är missnäljd med hastigeten o få dema tt höja? eller går det ens att göra så?
har just nu bbb. men får mitt nya tele2 om några veckor. mitt bbb är 24/1. mitt tele2 är 8/1. priset är 199/mån.
bättre än bbbs 349.
o jag vet att det finns 24/3 för 349.
January 31, 2004
nvidiaamd wrote: nja den är ju bra men den är skit jämflrt med alla bortskämda jäklar med fiber!!
Förvisso men det är ju den tjänsten du betalar för, om Tele2 har ngt snabbare att erbjuda så gör de nog det utan problem. Dock vill de säkert ha mera betalt än 199:- då, så slantar du upp så släpper de på mer hastighet.
April 24, 2007
ne jag trodde inte det skulle gå så mycket snabbare men aj tyckte att det var en konstig gräns. hade det varit på runt 100 hade ajg fattat det lätt som att det var bandbredden som var slut men här var det konstigt. öjämna tal o så ^^
nja missnöjd: det tar bara längre tid o seeda ipp torrents.
det viktigaste är en säker o fin nerlina 😉
min drar upp i 16,5mb/s varje gång 😀
oavsett tid på dygnet, dag o allt sånt.
1 Guest(s)