January 7, 2003
har inte varit på dataparty (grym term...lite nödig kanske 🙂 ) på 100 år sist jag var på ett sådant så var det typ icing och tp.
Är det bara massa folk som warezar, tittar på porr och spelar? Eller finns det mycket tävlingar och sådär?
Vilka i västra sverige är bäst - och var finns demo scen resultat osv?
April 20, 2002
Menar du LAN så är ju DreamHack att rekommendera.
Det är två gånger om året.
Hemsidan är: http://www.dreamhack.org/
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 17, 2002
arte wrote: Dreamhack
"Varje datorplats kan utnyttja totalt 275W...."
hmmm....skall man ta med egna bilbatterier?
"är det i år hörlurar som gäller"
va fan
KASST
Då många har högtalare med sig, och uppenbarligen förbiser att läsa regeln "högtalare med egen strömmatning är förbjudna" så är det nu satt till enbart hörlurar. Detta för allas trivnad; ljudnivån i hallen kan nämligen bli väldigt hög samt att mångfalden ljud stör andra deltagare.
Angående antalet Watt i effekt som tilldelas till din datorplats så antar jag att du menar att ditt system kräver mer än 275W. Merparten av nätdelarna på dagens marknad är märkta 300W, 350W, 500W etc, men det är värdet för vad nätdelen maximalt klarar att leverera, alltså inte vad som gäller som standardvärde.
Hittills har 275W per deltagare räckt gott och väl åt alla deltagare - även de som har med väldigt effektkrävande system, utrustade med t ex Peltier-element.
Hoppas att detta hjälpte något på vägen till att du kommer på nästa DreamHack! =)
Är det något mer du undrar över så är du välkommen att fortsätta skriva till mig i den här tråden.
Mvh Jonas, DreamHack Security.
June 28, 2001
Woah Iceing, det var ju sånt gammalt hederligt Demo party lr vad det kallades.
var på ett sådan "underscore" för några år sedan, mitt första =) det var rätt ballt altså, sånt vill jag dra på igen, massa kompos o folk som visa upp vad dom gort för animerade videos o musik filer o allt sånt.
sen för några månader sedan var jag på ett litet Gaymer party, MASSA jävla CS fjortisar och inget direkt skoj alls.
såvida du inte gillar cs och småbarn så håll dig borta från game partys.
warez är inte så vanligt på spel Lans, pga leeching drar ner pingen 😮 !
men på demo var det lite vanligare iaf.
1 Guest(s)