September 22, 2007
Hej,
Jag skulle vilja veta om någon har erfarenhet av att flytta datorn till ett annat rum och isåfall vilken typ av hårdvara som ni använde.
Jag planerar nämligen att ha datorchassit i källarn men skärm, tangentbord och mus, samt ljudanläggning, i arbetsrummet.
Har hört att det ska gå med TP-kabel och någon form av utrustning på vardera sida men jag har aldrig fått sett något konkret exempel.
Det spelar ingen roll om lösningen klarar av 5, 10 eller 100m. Allt är av intresse. 🙂
För er som undrar varför är det för att skapa en så tyst miljö som möjligt.
Mvh,
Jan
November 21, 2002
denna kanske http://www.kjell.com/?item=389.....0,65200000
September 24, 2002
September 22, 2007
Så det går alltså att dra förlängda kablar om man kör ca 10m med video och USB, dock med en fördröjning på bilden vid exempelvis spel.
Om ni har sett en mediakonverter som cgsimonsen visade men med ljud inkluderat också vore det optimalast, men jag vill fortfarande veta hur just du gjort när du förlängt.
Vad gäller att köra trådlöst tangentbord och mus skulle jag helst vilja undvika det, men det kan fungera som alternativ lösning.
May 7, 2002
Sök på kvm på dustin så finner du lösningar.
Kostar dock en hel del....
September 22, 2007
Tack för alla svar! Mycket bra forum detta. 🙂
Det rör sig om ca 25+-2 meter.
Som ni säkert klurat ut vore det optimalaste att ha allt detta genom samma nätverkskabel.
Hittills har jag enbart hittat enskilda förlängare för USB (hub, tangentbord och mus), VGA/DVI/HDMI (skärm) och 3,5mm ljudkabel men ingenting som kombinerar alla dessa tre i samma hårdvara.
Helst skulle då prylen ligga på under 5k om jag fick välja, men det är väl mer en investering, så det är inte det viktigaste.
Alltså vill jag undvika att köpa alla dessa förlängningar individuellt, om det går.
Jan
2 Guest(s)