March 19, 2003
ManicBlue wrote: [quote=Mathias]Så det är alltså bara en fil som skiljer de olika tjänsterna? Skulle man inte kunna fixa en egen som ger en typ 2mbit? (för mycket skulle nog synas).
De är omöjligt att ordna på egen hand, som tur är. De ligger som config hos varje ISP.
HUH?
Medemet ställer in sig efter vad som står i filen, hur mycket bw, hur många ip'n osv.
Det är bara filen som är skillnaden.
December 15, 2002
BarateaU wrote: [quote=ManicBlue][quote=Mathias]Så det är alltså bara en fil som skiljer de olika tjänsterna? Skulle man inte kunna fixa en egen som ger en typ 2mbit? (för mycket skulle nog synas).
De är omöjligt att ordna på egen hand, som tur är. De ligger som config hos varje ISP.
HUH?
Medemet ställer in sig efter vad som står i filen, hur mycket bw, hur många ip'n osv.
Berätta gärna för mig hur du som användare/kund kan ställa upp din hastighet genom att pilla med ditt modem eller annan utrustning? Vad jag menar är att den fil Ni pratar om inte ligger så att du kommer åt den. Såvida inte du är jäkligt duktig på att hacka.
March 19, 2003
ManicBlue wrote: [quote=BarateaU][quote=ManicBlue][quote=Mathias]Så det är alltså bara en fil som skiljer de olika tjänsterna? Skulle man inte kunna fixa en egen som ger en typ 2mbit? (för mycket skulle nog synas).
HUH?
Berätta gärna för mig hur du som användare/kund kan ställa upp din hastighet genom att pilla med ditt modem eller annan utrustning? Vad jag menar är att den fil Ni pratar om inte ligger så att du kommer åt den. Såvida inte du är jäkligt duktig på att hacka.
Med programet bootp query eller via command prompt ska man ha möjlighet att hämta filen.
tftp -i
Okey du kan ha rätt att det inte är lätt eller så, sen ett riktigt jobb att ändra i md5 kodade filen och sen skicka tillbaka den till modemet genom att ställa in ip, nätmask osv i datorn så man ska lura modemet att datorn är centralen som ska skicka filen.
Har googlat en del och det finns ganska mycket snack om vilka modeller av surfbird som går att leka med.
Har själv inte testat att ändra eller så jag ska faktiskt inte säg aatt det är bara att göra si och göra så.
Sen tar de inte lång tid innan ISP'n ser detta och man blir avstängd.
Sen kan även bli skadestånds skylldig då man lånar deras utrustning och man får inte leka med den.
Sen får du gärna berätta om dina erfarenheter med cabelmodem.
Om du har arbetat med dem eller liknande?
December 15, 2002
Har inte jobbat med kabelmodem. Har dock en del erfarenhet från ADSL och skulle kunna tänka mig att styrningen utav vilken bandbredd som kunden ska ha styrs på liknande vis för kabelkunder. Jag kan ju ha fel så vi kanske ska lägga ner diskussionen tills att vi har mer info.
March 19, 2003
ManicBlue wrote: Har inte jobbat med kabelmodem. Har dock en del erfarenhet från ADSL och skulle kunna tänka mig att styrningen utav vilken bandbredd som kunden ska ha styrs på liknande vis för kabelkunder. Jag kan ju ha fel så vi kanske ska lägga ner diskussionen tills att vi har mer info.
Mjo det är lika bra de,
tack för en bra diskus 8)
1 Guest(s)