DC|Page 2|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
DC
Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
Member Since:
June 30, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
558399
March 2, 2004 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

Så det är alltså bara en fil som skiljer de olika tjänsterna? Skulle man inte kunna fixa en egen som ger en typ 2mbit? (för mycket skulle nog synas).

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
Member Since:
December 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
558428
March 2, 2004 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: Så det är alltså bara en fil som skiljer de olika tjänsterna? Skulle man inte kunna fixa en egen som ger en typ 2mbit? (för mycket skulle nog synas).

De är omöjligt att ordna på egen hand, som tur är. De ligger som config hos varje ISP.

Avatar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
558440
March 2, 2004 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=Mathias]Så det är alltså bara en fil som skiljer de olika tjänsterna? Skulle man inte kunna fixa en egen som ger en typ 2mbit? (för mycket skulle nog synas).

De är omöjligt att ordna på egen hand, som tur är. De ligger som config hos varje ISP.

HUH?

Medemet ställer in sig efter vad som står i filen, hur mycket bw, hur många ip'n osv.
Det är bara filen som är skillnaden.

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
Member Since:
December 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
558457
March 2, 2004 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: [quote=ManicBlue][quote=Mathias]Så det är alltså bara en fil som skiljer de olika tjänsterna? Skulle man inte kunna fixa en egen som ger en typ 2mbit? (för mycket skulle nog synas).

De är omöjligt att ordna på egen hand, som tur är. De ligger som config hos varje ISP.

HUH?

Medemet ställer in sig efter vad som står i filen, hur mycket bw, hur många ip'n osv.
Det är bara filen som är skillnaden.

Berätta gärna för mig hur du som användare/kund kan ställa upp din hastighet genom att pilla med ditt modem eller annan utrustning? Vad jag menar är att den fil Ni pratar om inte ligger så att du kommer åt den. Såvida inte du är jäkligt duktig på att hacka.

Avatar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
558510
March 2, 2004 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=BarateaU][quote=ManicBlue][quote=Mathias]Så det är alltså bara en fil som skiljer de olika tjänsterna? Skulle man inte kunna fixa en egen som ger en typ 2mbit? (för mycket skulle nog synas).

De är omöjligt att ordna på egen hand, som tur är. De ligger som config hos varje ISP.

HUH?

Medemet ställer in sig efter vad som står i filen, hur mycket bw, hur många ip'n osv.
Det är bara filen som är skillnaden.

Berätta gärna för mig hur du som användare/kund kan ställa upp din hastighet genom att pilla med ditt modem eller annan utrustning? Vad jag menar är att den fil Ni pratar om inte ligger så att du kommer åt den. Såvida inte du är jäkligt duktig på att hacka.

Med programet bootp query eller via command prompt ska man ha möjlighet att hämta filen.
tftp -i GET C:
Okey du kan ha rätt att det inte är lätt eller så, sen ett riktigt jobb att ändra i md5 kodade filen och sen skicka tillbaka den till modemet genom att ställa in ip, nätmask osv i datorn så man ska lura modemet att datorn är centralen som ska skicka filen.
Har googlat en del och det finns ganska mycket snack om vilka modeller av surfbird som går att leka med.

Har själv inte testat att ändra eller så jag ska faktiskt inte säg aatt det är bara att göra si och göra så.

Sen tar de inte lång tid innan ISP'n ser detta och man blir avstängd.
Sen kan även bli skadestånds skylldig då man lånar deras utrustning och man får inte leka med den.

Sen får du gärna berätta om dina erfarenheter med cabelmodem.
Om du har arbetat med dem eller liknande?

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
Member Since:
December 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
558522
March 2, 2004 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inte jobbat med kabelmodem. Har dock en del erfarenhet från ADSL och skulle kunna tänka mig att styrningen utav vilken bandbredd som kunden ska ha styrs på liknande vis för kabelkunder. Jag kan ju ha fel så vi kanske ska lägga ner diskussionen tills att vi har mer info.

Avatar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
558701
March 2, 2004 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: Har inte jobbat med kabelmodem. Har dock en del erfarenhet från ADSL och skulle kunna tänka mig att styrningen utav vilken bandbredd som kunden ska ha styrs på liknande vis för kabelkunder. Jag kan ju ha fel så vi kanske ska lägga ner diskussionen tills att vi har mer info.

Mjo det är lika bra de,

tack för en bra diskus 8)

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
Member Since:
March 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
561036
March 5, 2004 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan ju även säga att ADSL-tekniken inte tillåter att det går snabbt i båda riktingarna på samma gång...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL