October 8, 2002
Är det nån skillnad på att starta en DC Hub lokalt från att köra den via internet? TÄnkte om man skulle starta en som kördes enbart via lanet.. Är det möjligt eller kommer hubben synas på internet?
Går det få så att den begränsar användare efter IP och så vidare.. så man isåfall kan få så att bara folk som sitter på lanet kan komma in?
October 8, 2002
pågrund av din enormt fina svenska i ditt svar så kan jag inte riktigt tyda vad du skrev men jag försökte.. och jag tackar för ditt svar =). fast har kommit på att det kanske inte har någon direkt betydelse om det syns på internet eller inte.. tänkte mest på om att det bara skulle vara folk från lanet på hubben..
Men är det nån som vet hur man spärrar till en viss ip serie så att bara folk från lanet kan komma in och resten kickas? Är det bäst hanterat med en BOT?
February 6, 2002
Sätt hubben att använda tex. 192.168.0.1 (eller vad du nu har för LAN ip) och säg åt folk att ansluta till det ip`t.
Skillnaden?
-Är att ingen från internet kan ansluta. pga av att du använder en privat ip adress. Vill du även blocka användare på ip nummer så får du skriva (ladda hem, sök på tex "DCscripts") en script fil som blockar vissa ip.
1 Guest(s)