September 5, 2001
Jag tänkte bara skriva hur man gör för er som undrar, jag sitter här på en Netgear RP114, och kunde under en längre tid INTE köra DC i acctive mode å hittade därför lite mindre än de andra. Kommer säkert nån att skriva, ''Va f*n, det har jag vetat sedan DC uppfanns.'' då kan jag fråga er varför inte ni hjälpte mig när jag frågade, ialla fall:
1. Gå in i er routers konfiguration
2.lås upp Port 412 (brukar vara det som standard iDC) å hänvisa den till 192.168.0.2 (eller va ert interna Ip är)
3. Sedan inne i själva dc så kryssar ni i acctive mode (jo det är sant 😀 ) och kryssar i fliken: Force Direct Connect to report this IP: åsså skriver ni i ert PUBLIK ip (EJ interna för då fungerar det inte, det fungerar heller inte med dns2go. com va jag vet). Skulle ni inte veta vad ni har för publikt ip så kan ni gå in på adressen http://www.whatismyip.com/ så har ni ert ip där.
LYCKA TILL
March 15, 2002
Funkar bra men http://www.whatismyip.com visade fel ip så man kanske inte ska lita på den
June 18, 2001
April 20, 2002
En liten fråga bara....varför ska man köra på "Active mode"?
Jag kör ju i "Passive mode"....:-)
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Jaha så kör man passive mode så ser man inte ALLA men det gör man i active mode? Går det inte hitta alla filer heller om man är i passive mode då?
I så fall får jag ju försöka fixa det då.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
August 23, 2001
Tintin wrote: Jaha så kör man passive mode så ser man inte ALLA men det gör man i active mode? Går det inte hitta alla filer heller om man är i passive mode då?
I så fall får jag ju försöka fixa det då.
Man ser alla...men du kan inte koppla upp mot dom som också har passive mode.
August 23, 2001
Edhunter wrote: Jag tänkte bara skriva hur man gör för er som undrar, jag sitter här på en Netgear RP114, och kunde under en längre tid INTE köra DC i acctive mode å hittade därför lite mindre än de andra. Kommer säkert nån att skriva, ''Va f*n, det har jag vetat sedan DC uppfanns.'' då kan jag fråga er varför inte ni hjälpte mig när jag frågade, ialla fall:
1. Gå in i er routers konfiguration
2.lås upp Port 412 (brukar vara det som standard iDC) å hänvisa den till 192.168.0.2 (eller va ert interna Ip är)
3. Sedan inne i själva dc så kryssar ni i acctive mode (jo det är sant 😀 ) och kryssar i fliken: Force Direct Connect to report this IP: åsså skriver ni i ert PUBLIK ip (EJ interna för då fungerar det inte, det fungerar heller inte med dns2go. com va jag vet). Skulle ni inte veta vad ni har för publikt ip så kan ni gå in på adressen http://www.whatismyip.com/ så har ni ert ip där.
LYCKA TILL
Det där funkar inte på min D-Link 804
April 20, 2002
Men funkar detta när man surfar på nätet också eller bara i ett nätverk?
Fattade inte vad som menades i första inlägget...nOOb, ja vet!
Men så är det...:-)
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
August 23, 2001
Tintin wrote: Men funkar detta när man surfar på nätet också eller bara i ett nätverk?
Fattade inte vad som menades i första inlägget...nOOb, ja vet!
Men så är det...:-)
Vi pratar om fildelnings programmet "DC" Direct Connect.
Det finns 2 alternativ i programmet.
Active Mode (utan brandvägg)
Passive Mode (med brandvägg)
Men nu har killen som skrev inlägget kommit på att man kan köra Active Mode med brandvägg med lite inställningar...
Du kanske visste allt det där redan...
April 20, 2002
Jo det forstod jag också....men jag har inte fått det att funka i Active Mode....vet inte varför. Jag har ADSL och det funkar bara inte i Active Mode. Funkar bara i Passive Mode.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 5, 2001
Tintin wrote: Jo det forstod jag också....men jag har inte fått det att funka i Active Mode....vet inte varför. Jag har ADSL och det funkar bara inte i Active Mode. Funkar bara i Passive Mode.
då gör du inte EXAKT som jag har skrivit, eller helt enkelt bara har missuppfatat det. jag är ju inte 100% på att det fungerar på alla Routrar men eftersom det fungerar på min Netgear router så borde det fungera på alla märken (det bygger ju på samm princip)
July 18, 2002
grovehand, vad var det för fel du gjorde först så det inte gick? jag fick inte igång det sist när jag försökte och jag redirectade porten till mitt lokala ip o allt det där. Men det gick inte. jag har dl-804 /E inte V som är en nyare version på routern som har fixat buggarna som t ex. msn messenger eller netmeeting med webbcam.
1 Guest(s)