November 11, 2001
Edhunter wrote: Jag tänkte bara skriva hur man gör för er som undrar, jag sitter här på en Netgear RP114, och kunde under en längre tid INTE köra DC i acctive mode å hittade därför lite mindre än de andra. Kommer säkert nån att skriva, ''Va f*n, det har jag vetat sedan DC uppfanns.'' då kan jag fråga er varför inte ni hjälpte mig när jag frågade, ialla fall:
1. Gå in i er routers konfiguration
2.lås upp Port 412 (brukar vara det som standard iDC) å hänvisa den till 192.168.0.2 (eller va ert interna Ip är)
3. Sedan inne i själva dc så kryssar ni i acctive mode (jo det är sant 😀 ) och kryssar i fliken: Force Direct Connect to report this IP: åsså skriver ni i ert PUBLIK ip (EJ interna för då fungerar det inte, det fungerar heller inte med dns2go. com va jag vet). Skulle ni inte veta vad ni har för publikt ip så kan ni gå in på adressen http://www.whatismyip.com/ så har ni ert ip där.
LYCKA TILL
Tja
Vad har du för Netgear? Jag har en RP114....
August 23, 2001
Instinct wrote: [quote=Edhunter]Jag tänkte bara skriva hur man gör för er som undrar, jag sitter här på en Netgear RP114, och kunde under en längre tid INTE köra DC i acctive mode å hittade därför lite mindre än de andra. Kommer säkert nån att skriva, ''Va f*n, det har jag vetat sedan DC uppfanns.'' då kan jag fråga er varför inte ni hjälpte mig när jag frågade, ialla fall:
2.lås upp Port 412 (brukar vara det som standard iDC) å hänvisa den till 192.168.0.2 (eller va ert interna Ip är)
3. Sedan inne i själva dc så kryssar ni i acctive mode (jo det är sant 😀 ) och kryssar i fliken: Force Direct Connect to report this IP: åsså skriver ni i ert PUBLIK ip (EJ interna för då fungerar det inte, det fungerar heller inte med dns2go. com va jag vet). Skulle ni inte veta vad ni har för publikt ip så kan ni gå in på adressen http://www.whatismyip.com/ så har ni ert ip där.
LYCKA TILL
Tja
Det inte så att han redan skrivat vad han har för nån!?
November 11, 2001
(-::grove^hand::-) wrote: [quote=Instinct][quote=Edhunter]Jag tänkte bara skriva hur man gör för er som undrar, jag sitter här på en Netgear RP114, och kunde under en längre tid INTE köra DC i acctive mode å hittade därför lite mindre än de andra. Kommer säkert nån att skriva, ''Va f*n, det har jag vetat sedan DC uppfanns.'' då kan jag fråga er varför inte ni hjälpte mig när jag frågade, ialla fall:
LYCKA TILL
Tja
Det inte så att han redan skrivat vad han har för nån!?
Oj..... läste inte allt för noga....
Men tydligen så har ja gjort nått fel för de funkar inte på min netgear....
2 Guest(s)