DC i acctivemode med Router med Firewall|Page 2|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
DC i acctivemode med Router med Firewall
rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
sp_UserOfflineSmall Offline
198707
September 4, 2002 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm. Jag har en egen HUB i DC på min andra dator och jag kör Port Forwarding på port 411 till 413 till den datorn. Går det även att köra Port Forwarding till min dator med samma portar?

Jag har en Netgear RP114

Instinct
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 111
199351
September 7, 2002 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

Edhunter wrote: Jag tänkte bara skriva hur man gör för er som undrar, jag sitter här på en Netgear RP114, och kunde under en längre tid INTE köra DC i acctive mode å hittade därför lite mindre än de andra. Kommer säkert nån att skriva, ''Va f*n, det har jag vetat sedan DC uppfanns.'' då kan jag fråga er varför inte ni hjälpte mig när jag frågade, ialla fall:

1. Gå in i er routers konfiguration

2.lås upp Port 412 (brukar vara det som standard iDC) å hänvisa den till 192.168.0.2 (eller va ert interna Ip är)

3. Sedan inne i själva dc så kryssar ni i acctive mode (jo det är sant 😀 ) och kryssar i fliken: Force Direct Connect to report this IP: åsså skriver ni i ert PUBLIK ip (EJ interna för då fungerar det inte, det fungerar heller inte med dns2go. com va jag vet). Skulle ni inte veta vad ni har för publikt ip så kan ni gå in på adressen http://www.whatismyip.com/ så har ni ert ip där.

LYCKA TILL

Tja
Vad har du för Netgear? Jag har en RP114....

(-::grove^hand::-)
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 340
199355
September 7, 2002 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Instinct wrote: [quote=Edhunter]Jag tänkte bara skriva hur man gör för er som undrar, jag sitter här på en Netgear RP114, och kunde under en längre tid INTE köra DC i acctive mode å hittade därför lite mindre än de andra. Kommer säkert nån att skriva, ''Va f*n, det har jag vetat sedan DC uppfanns.'' då kan jag fråga er varför inte ni hjälpte mig när jag frågade, ialla fall:

2.lås upp Port 412 (brukar vara det som standard iDC) å hänvisa den till 192.168.0.2 (eller va ert interna Ip är)

3. Sedan inne i själva dc så kryssar ni i acctive mode (jo det är sant 😀 ) och kryssar i fliken: Force Direct Connect to report this IP: åsså skriver ni i ert PUBLIK ip (EJ interna för då fungerar det inte, det fungerar heller inte med dns2go. com va jag vet). Skulle ni inte veta vad ni har för publikt ip så kan ni gå in på adressen http://www.whatismyip.com/ så har ni ert ip där.

LYCKA TILL

Tja

Det inte så att han redan skrivat vad han har för nån!?

Instinct
Medlem
199358
September 7, 2002 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

(-::grove^hand::-) wrote: [quote=Instinct][quote=Edhunter]Jag tänkte bara skriva hur man gör för er som undrar, jag sitter här på en Netgear RP114, och kunde under en längre tid INTE köra DC i acctive mode å hittade därför lite mindre än de andra. Kommer säkert nån att skriva, ''Va f*n, det har jag vetat sedan DC uppfanns.'' då kan jag fråga er varför inte ni hjälpte mig när jag frågade, ialla fall:

LYCKA TILL

Tja

Det inte så att han redan skrivat vad han har för nån!?

Oj..... läste inte allt för noga....
Men tydligen så har ja gjort nått fel för de funkar inte på min netgear....

Instinct
Medlem
199363
September 7, 2002 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

HAHA!
Nu fick ja de funka!.... så glöm allt annat ja har skrivit 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 134
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL