December 6, 2002
De flesta ADSL uppkopplingar går bra att dela via Windows XP. Krav för två datorer: ADSL modem med ethernet-uttag, tre nätverkskort (och en hub/switch är att föredra för eventuell utbyggnad). Sätt två nätverkskort i den maskin där ADSL-kopplingen kommer in. Dra in ADSL i det ena nätverkskortet och använd det andra till att koppla dig mot ditt lokala nät (håll reda på vilket som är vilket).
Sedan kan du köra en guide i WinXp (sök "nätverk" i Hjälpen) så fixar det resten i stort sett automatiskt.
Skulle inte detta funka så kanske BoStream har någon specialare. Hos Telia gå det i alla fall.
Huruvida WinXP:s brandvägg är pålitlig eller ej vet jag inte. Själv kör jag med router.
PS: Har du ett USB-modem så måste du använda dig av en mjukvara typ proxy-server.
September 13, 2002
Truelies wrote: De flesta ADSL uppkopplingar går bra att dela via Windows XP. Krav för två datorer: ADSL modem med ethernet-uttag, tre nätverkskort (och en hub/switch är att föredra för eventuell utbyggnad). Sätt två nätverkskort i den maskin där ADSL-kopplingen kommer in. Dra in ADSL i det ena nätverkskortet och använd det andra till att koppla dig mot ditt lokala nät (håll reda på vilket som är vilket).
Sedan kan du köra en guide i WinXp (sök "nätverk" i Hjälpen) så fixar det resten i stort sett automatiskt.
jag gjorde så men körde utan router etc..
February 1, 2002
heimdal wrote: [quote=Truelies]De flesta ADSL uppkopplingar går bra att dela via Windows XP. Krav för två datorer: ADSL modem med ethernet-uttag, tre nätverkskort (och en hub/switch är att föredra för eventuell utbyggnad). Sätt två nätverkskort i den maskin där ADSL-kopplingen kommer in. Dra in ADSL i det ena nätverkskortet och använd det andra till att koppla dig mot ditt lokala nät (håll reda på vilket som är vilket).
jag gjorde så men körde utan router etc..
det är meningen om man gör så 🙂
1 Guest(s)