April 1, 2001
Det går inte.
Du har 2 alternativ som är ganska enkla.
Det går om du hyr en till IP adress från Bostream, jag har för mig en polare har gjort det för lite extra pengar.
Alternativ 2 är att du med den ena datorn "delar ut" anslutningen till den andra. Väldigt enkelt fixat med Windows XP. Här läser du hur du går till väga:
http://www.nordichardware.se/g.....emnatverk/
April 1, 2001
Du kan inte dela ut en anslutningen om du bara har en. Det står i guiden också, att du behöver 2 nätverkskort i den ena maskinen.
Dator 1:
Nätverkskort 1 -> internet
Nätverkskort 2 -> Dator 2
Dator 2:
Nätverkskort -> Dator 1
Du kan givetvis koppla datorerna till hubben, och på så sätt köra ännufler datorer än 2 st.
May 23, 2001
Jag föreslår att du köper en hårdvaru router jag har en Netgear RP114 den duger och är inte dyr. För om du kör windows internetutdelning så kan du inte portforwarda nått dvs tex inte sätta upp en ftp server på datorn som ligger "bakom" maskinen som du har 2 nv kort i och kör internetutdelningen....
April 1, 2001
stormaz wrote: Jag föreslår att du köper en hårdvaru router jag har en Netgear RP114 den duger och är inte dyr. För om du kör windows internetutdelning så kan du inte portforwarda nått dvs tex inte sätta upp en ftp server på datorn som ligger "bakom" maskinen som du har 2 nv kort i och kör internetutdelningen....
Kan man visst göra..
1 Guest(s)