November 12, 2001
Hej!
Jag har ett nätverk på 5 datorer.
Jag vill kunna använda samma teliamail på alla datorerna och jag vill att ALLA MAIL kommer TILL ALLA DATORER. Som det är nu får bara den dator som tankar ner mailen först ta del av dem.
Vilka olika lösningar finns det på detta problem?
Tack på förhand!!
April 10, 2001
well i outlook / express finns det under fliken konton/inställningar/avancerat, att man kan bocka för att lägga kvar mailen på servern i xx antal dagar. på så vis kan du även tanka dina mail på nästa burk även om du tidigare hämtat dem på en annan. Men tänk då på att dit pop konto hos din isp (telia) ganska snart kan bli fullt om du inte tömmer det kontinuerligt. och om det är fullt så kan det bli probs med att ta emot alla mail som kommer till dig.
October 12, 2001
Jag har gjort så att jag har .pst filen ligger på en server i mitt hemma nätverk. Mappen där filen ligger får man automatiskt uppmappad när man loggar in. Sen har jag ställt in e-post programmet så att det letar efter pst filen på exempel x:/program/fil.pst.
Detta gör då att man kommer åt alla mailen från vilken dator som helst i nätverket. Dock så går det inte att ha mail progget igång på flera datorer samtidigt eftersom att pst filen då används....
Ganska praktiskt enligt mig...jag har även gjort så att att den pst filen backas upp varje natt....
April 1, 2001
maxxar wrote: Jag har gjort så att jag har .pst filen ligger på en server i mitt hemma nätverk. Mappen där filen ligger får man automatiskt uppmappad när man loggar in. Sen har jag ställt in e-post programmet så att det letar efter pst filen på exempel x:/program/fil.pst.
Detta gör då att man kommer åt alla mailen från vilken dator som helst i nätverket. Dock så går det inte att ha mail progget igång på flera datorer samtidigt eftersom att pst filen då används....
Ganska praktiskt enligt mig...jag har även gjort så att att den pst filen backas upp varje natt....
Jo, den varianten är mycket praktisk, men då gäller det att man inte behöver använda programmet på flera datorer precis samtidigt.
Då är det inte heller Outlook Express som gäller, utan då måste man ha Outlook.
1 Guest(s)