February 4, 2005
Du lägger upp en Proxy-server på datorn med internet, så går alla andra datorer mot proxyn.
En demo version va de jag testat, kanske finns gratis versioner oxå.
February 4, 2005
Du sätter proxyn på datorn med internet, sen går du till datorn på samma nätverk, där väljer du i instälningarna för Internet Explorer "anslutning" nått sånt sen kan man skriva in proxy adress, där du skriver IP-nummret på datorn som har proxyn.
Lika dant med spel/andra program som använder internet.
Din ISP tror du har 1 dator då det är den datorn som är ute på internet, men dem andra surfar "genom" den.
January 14, 2004
Det du har räcker för att koppla ut dig mot internet !
Dock så måste du göra lite trix i din pc för att få det att fungera.
Men med tanke på hur osäkert Win98Se är så skulle jag be dig uppdatera till XP eller 2000 Pro om du har lite äldre burk... Där finns en inbyggd funktion som heter ICS ! och med SP2 i Win XP så har du därmed oxå en Brandvägg som funkar !! - Ni som säger att Win XP's brandvägg suger-- tjaa, det är erat val . dock så har jag kört den i sedan XP kom och har provat de flesta scanner program mot min PC utan att den läcker ut info...
Där oxå bör du ha ett AV program !
Men när det gäller Win98Se.. så var det en tillägsmodul om jag inte minns helt fel som du behöver installera . Den läggs till via Lägg till / ta bort program & Windows komponenter under kontrollpanelen !
Var som sagt år sedan Win98 kom... så säkerhets mässigt så kan jag inte med handen på hjärtat rekommendera den lösningen.
August 6, 2001
Jacobsson wrote: Det du har räcker för att koppla ut dig mot internet !
Dock så måste du göra lite trix i din pc för att få det att fungera.
Men med tanke på hur osäkert Win98Se är så skulle jag be dig uppdatera till XP eller 2000 Pro om du har lite äldre burk... Där finns en inbyggd funktion som heter ICS ! och med SP2 i Win XP så har du därmed oxå en Brandvägg som funkar !! - Ni som säger att Win XP's brandvägg suger-- tjaa, det är erat val . dock så har jag kört den i sedan XP kom och har provat de flesta scanner program mot min PC utan att den läcker ut info...
Där oxå bör du ha ett AV program !
Men när det gäller Win98Se.. så var det en tillägsmodul om jag inte minns helt fel som du behöver installera . Den läggs till via Lägg till / ta bort program & Windows komponenter under kontrollpanelen !
Var som sagt år sedan Win98 kom... så säkerhets mässigt så kan jag inte med handen på hjärtat rekommendera den lösningen.
Ok, tack för alla tips men det hjälper ju inte eftersom ISP tydligen märker att ett kort med annan MAC adress försöker ansluta....
1 Guest(s)